När fick ni era första gråa hårstrån?
Löjlig fråga kanske,men jag undrar faktiskt de. Jag har värsta paniken här hemma har fått ett antal nu och är "bara" 33 år. Blir till att börja färga med jämna mellanrum nu,suck...
Löjlig fråga kanske,men jag undrar faktiskt de. Jag har värsta paniken här hemma har fått ett antal nu och är "bara" 33 år. Blir till att börja färga med jämna mellanrum nu,suck...
jag upptäcte massa gråa hårstrån i somras är 35 år,,
Jag har alltid sagt att det är naturligt att bli gråhårig.
Det var innan jag själv började bli gråhårig vid 28-års ålder! Nu, tio år senare, hade jag nog varit helgrå om jag inte färgat.
Min man är sex år äldre och har inga gråa hårstrån än. Jag brukar fråga honom hur det kommer sig, hihi. Kan det vara så att jag har mer bekymmer över honom än tvärtom...?
Jag har massor och är bara 34.
Upptäckte dom första när jag var 25. Kan tilläggas att jag är blond. Har hört att blonda blir grå tidigare än röd/mörkhåriga.
Har hela mitt liv trott att jag skulle bli gråhårig kring 30 som min mamma. När jag var 28 hittade jag det första men nu kring 40 så har jag visserligen en hel del fler men jag är fortfarande inte gråhårig.
Fast att växa upp med en mamma som är silverhårig har gjort att jag inte tänker gråhårig = gammal utan att det helt enkelt är en annan hårfärg likvärdigt rött, blont, brunt eller svart.
När jag ser mina egna hårstårn ändra färg så tycker jag det visserligen är trist men det är inget jag får extra gråa hår över, så att säga.
Det kan vara genetiskt, jag är idag 35 år gammal men såg mitt första gråa hår när jag var 22 år gammal. Min morfar var full gråhårig när han var 30 år så för min del så är det genetiskt, min mamma som är åt det mörk blond/brunette hållet fick också sitt första gråa hår tidigt.
Jag är dock brunette så jag vet inte om det stämmer med att blondiner ska få gråa hår tidigare då jag var bara 22 år gammal.
Kanske någon kan starta en omröstning... fast det blir nog många val. En omröstning per hårfärg kanske?
fick första strån mellan 21 - 23 år, hihi Är själv mörkhårig så de var väl synliga. Men jag brydde mig knappt och sa att det var tecken på kunskap så jag lät alla hålas och bar stolt mina få gråa strån.
Nu är jag 30+ och plockar bort frenetisk allt det gråa som bara kommer mer och mer! Paniiiik. Snart bli det fram med hårfärgen!
Upptäckte mina första gråa hårstrå för ca 2 år sedan och jag är 28 nu...
Men bryr mig inte så mycket om det, Det är ju bara naturligt. Har färgat det ett par gånger men bryr mig inte om det heller nu för det sliter ju som in i på håret. Hellre gråa strån än slitet och risigt hår...