Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

5års mobbing, vad gör vi för fel?

Fy faan vad vidrig situation!

min lyster har alltid varit mobbad, hon är väldigt ärrad av detta, säkert mer än vad vi alla vet om, hon äter vid vuxen ålder medecin för att orka leva o har ett väldigt destruktivt leverne (otroligt tragiskt på min underbara syster).

Kan inte ge något råd bara stöd....hon är värd SÅ mkt mer än så!!

min syster hade 2 vänner, har din dotter ingen som står upp för henne?

O till föräldrar som himmlar med ögonen o inte tror att det KAN vara deras barn som mobbar, er morrar jag bara åt.

hoppas lilla tjejen klarar sig o kommer ur detta!!!

• straw2008
    Mariohn skrev 2009-10-05 13:28:10 följande:
    Du har inte en blek aning om vad du pratar om. Läste du mitt exempel eller det passade inte i din mall för vad mobbing är?? en majoritet kanske inte ens vet att de mobbar!! De har fullt upp med sitt och fattar helt enkelt inte hur ensam flickan är eftersom de aldrig varit ensamma och inte kan förstå hur det är!! Barn är inte elaka sadister och lyckas man öppna ögonen på de barn som är statister i det avskyvärda skådespelet så kan man komma långt! svara nu. Hur skrämmer man någon till vänskap```?
    oj oj... jodå barn kan vara sadister, belive me!
  • straw2008

Tror knappast heller lösningen är att dotterns ska bli kompis med mobbarna, snacka om underläge.

Fy faan för en del ungar, både aktiva OCH passiva mobbare!

• straw2008
    sofie3 skrev 2009-10-05 13:43:34 följande:
    Du har min tillåtelse Nu menar jag skrämma barnen så dom inte vågar mobbas mer, hota med polis eller liknande inte skrämma barnen för att de sedan ska bli kompis med den mobbade..
    håller heeeelt med dig, lirka o dadda kan man göra med barn upp till ca 7 år sen vet de ALLT för väl vad det handlar om...
  • straw2008
    sofie3 skrev 2009-10-05 14:13:14 följande:
    Skönt att nån mer är på min linje!
    Jag känner alltid stor sympati för offret iom att min syster varit extremt utsatt, hade någon daltat med de som alltid körde på henne med flit med sparken, slet sönder hennes nya skolväska (första dagen hon började 3;an typ) gömt hennes skor så hon inte kunde gå hem, svara "ja" på hennes kalas o sen inte komma (gjorde 7 tjejer) osv så hade jag blivit så RASANDE!

Dessa ungar visste PRECIS vad de gjorde i varje detalj.

Man får ju hela tiden höra hur EXTREMT smarta era ungar är, men nu tycker jag verkligen att vissa har extremt låga tankar om sina barn, menar ni på allvar att de inte förstår att de mobbar någon när de står 10 i en klunga runt ETT barn o skriker o härmar det o har sönder deras väska?

Faan skärpning.
  • straw2008
    Mariohn skrev 2009-10-05 14:33:39 följande:
    Men alla situationer ser inte ut som den du beskriver. Det du beskriver är vidrigt men det finns andra sätt att gå till väga på. I ts fall vet vi inte hur många barnen är som aktivt puttar och säger fula saker osv. Är det så omöjligt att föreställa sig att lösningen kan ligga i att göra resten av klassen som kanske INTE är med på detta eller ens ser detta uppmärksamma på problemet och försöka få dem att förstå istället för att hota och skrämma om det nu är en minoritet som beter sig illa?
    jag tycker absolut att "mobbarna" ska bli uthängda och riktigt ignorerade av typ alla vuxna tills det är en nivå som flickan trivs med.

Som sagt, jag är inte för daltande o jammande då jag anser att ungarna som mobbar vet precis vad de gör o inte är värda att daltas med.

Jag skulle dra in föräldrar, alla lärare, rektorer o dra till med ett jäkla hallå, föräldrar ska skämmas för att de inte lärt ungarna bättre o lärarna ska skämmas för att de blundar (de som blundar endast då, de andra får gärna sträcka på sig o vara stolta över att de står upp för den mobbade).

jo jag är helt seriös om någon undrar.
  • straw2008
    LillaLinan skrev 2009-10-07 13:30:39 följande:
    fy farao va hemskt! jobbar själv som lärare och vet vilket enormt jobb det är att upptäcka mobbning. Oftast sker det i det tysta och många barn vågar inte berätta. Mot din flicka verkar det dock vara väldigt tydligt och uppenbart och läraren väljer att ignorera det! Så får man inte göra! Bra att ni kontaktat skolan, trots att det borde vart tvärt om! Lycka till!
    men såna uppenbara saker som att vissa blir valda sist och att alltid några går/står själva ?

Så har jag OFTAST uppfattat mobbing.
Svar på tråden 5års mobbing, vad gör vi för fel?