Inlägg från: Dudden |Visa alla inlägg
  • Dudden

5års mobbing, vad gör vi för fel?

Hej på er alla!
    Hoppar in här eftersom denna tråd fångade mitt intresse.
    Finns inget som är så jobbigt som att ha ett mobbat barn.
    Första gången min nu 12-åriga dotter blev utsatt var på dagis då hon endast var 4 år, fick då höra att hon var fet.
    Sen har det bara rullat på, gått i perioder. Hon har aldrig blivet slagen, "bara" psykiskt mobbad. Har handlat om hennes utseende(lite rund o glasögon, men otroligt fin tjej) klagats på hennas kläder, fick inte ha vilka kompisar hon ville osv.
    Till saken hör den att när dessa tjejer(mobbarna) inte hade någon annan så dög ju vår dotter, vilket självklart gjorde henne överlycklig, hon ville ju inget hellre än att vara med i gänget och att vara omtyckt av dessa tjejer.
    Vissa perioder var det väldigt lungt, och andra lite tyngre. Jag pratade med lärare, skolsköterskan, rektorn o psykolog när det var som värst.
    Det värsta är att vår dotter höll så mycket för sig själv, talade om långt ifrån allt för oss.
    Sista åren på mellanstadiet var dock ganska bra, då hon umgicks mycker med tjejer fr paralellklassen på raster o fritid.
    Men så hände då en stor grej strax inna jul i femman. utan att jag behövde göra något blev både lärare o rektor inblandade. Även då hade vi ett möte m föräldrarna, men dom förstod inte "problemet" som nån uttryckte sig!

Iallafall så bestämde sig vår tjej för att inför valet till 6:an(byter skola här då, även lite nya klasser) byta bort alla gamla klasskamrater,och börja på ny kula med nya. Och det har blivet såå mycket bättre! (önskar man gjort det tidigare)

Vi fortsätter kämpa med hennes självförtroende som är i bott, men med stor uppmuntran från oss och hennes nya kompisar hoppas vi att det ska gå uppåt!

Oj vad långt det blev...
    Hur som helst, prata med lärare, rektorer,föräldrar, visa mobbarna att de har ögonen på sig. det är inte lätt, jag vet!

Hoppas iaf att det ordnar sig för din dotter, för det är såå jobbigt för Hela familjen.
    Lycka till!

Svar på tråden 5års mobbing, vad gör vi för fel?