Inlägg från: Karin Forsman |Visa alla inlägg
  • Karin Forsman

Kattnamn efterlyses!

Jag och sambon ska i dagarna bli ägare till en liten kattunge, men har ännu inte bestämt oss för ett passande namn. Om jag ska utgå från de namn jag eller min omgivning döpt husdjur till tidigare har följande varit personliga favoriter:

- Misse
    - Bruno (dock mer av ett hund- eller marsvinsnamn i mitt tycke)
    - Alfons
    - Tarzan/Zorro
    - Puzzel (Alfons Åbergs katt)
    - Gustaf (katten Gustaf)
    - Kitty
    - Findus
    - Måns

Favoritnamnen följer nog inget konsekvent mönster så jag ber nu alla själar där ute att ösa på med fler förslag... Alla varianter är välkomna - pojk som flick - men jag tycker överlag bäst om namn som associerar till gamla barnprogram, seriefigurer eller andra välkända ikoner.

• Svar på tråden Kattnamn efterlyses!
  • Karin Forsman

Oj, tack så mycket för alla förslag som vällt in! Namn som associerar till spritdrycker är nog ingenting för oss, men i övrigt var det en hel del namn som känns intressanta... Att någon annan vi känner har en katt med samma namn gör väl egentligen inte så mycket men vi ser över alla förslag i vilket fall.

Utöver de namn jag redan nämnt har vi Lakrits i systers familj. Hon är dock göteborgare så kissen heter väl snarare "Lackrits..". Picasso är fint, mosters katt heter det. Totte är min gamla kanin o.s.v.

Gais hade varit en förolämpning! Hejar på AIK nämligen...

Tetris var läckert! Dock inget "namn" i mina ögon. Är nog mer traditionell av mig, med undantag.

Kön vet vi inte ännu. Det får nog slumpen avgöra, men det lutar åt en hane.

• Karin Forsman

Pratade med mannen nu. Tetris ligger bäst till! Tack kära du som kom med tipset...

• Karin Forsman
    siamusen skrev 2009-10-03 11:56:09 följande:
    GastonSisselWinston
    Gaston, är det franskt tro? Det låter fint med franskt uttal, tycker jag.
Svar på tråden Kattnamn efterlyses!