Vilken Jane Austen bok gillar du bäst?
Jag är nog så traditionell att i grund och botten är nog Pride and Predjudice/Stolthet och Fördom den boken jag kan läsa flest ggr men Persuasion/Övertalning kommer inte långt efter.
Jag är nog så traditionell att i grund och botten är nog Pride and Predjudice/Stolthet och Fördom den boken jag kan läsa flest ggr men Persuasion/Övertalning kommer inte långt efter.
Pride and Prejudice, tätt följd av Persuasion och Sense and sensibility. Emma tyckte jag var rätt tramsig (var väl färgad av den hemska filmatiseringen) och Nothanger Abbey minns jag inte riktigt vad den handlade om, så den satte inga djupare spår.
Stolthet och fördom läser jag en gång/år så det är min favorit, Förnuft och känsla är också riktigt bra. Emma är jag inte så förtjust i, Northanger abby och Mansfield park är ok, och övertalning och Lady Susan har jag inte läst än
Pride and prejudice läser jag om lite då och då, så det är nog min favorit. och Emma.
Lady Susan har jag inte läst.
Emma, helt klart. Fast jag måste erkänna att jag inte läst alla hennes böcker...