• Lilla jag76

Någon som har haft ett prinsesskalas och har ni då några roliga tips??

Min dotter vill ha ett prinsesskalas hemma ( hon blir 4 år ).
    Har någon haft det och har något roligt tips på hur man kan fixa och vad man kan göra.
    Kanske lite bilder som man kan få inspiration från??

Hur har ni gjort om det har varit killar med, det kan ju bli lite töntigt för de "spiderman killarna" när det är rosa och "prinsessigt".

Tar gärna emot tips och gäääärna bilder!

• Svar på tråden Någon som har haft ett prinsesskalas och har ni då några roliga tips??
  • S A

I senaste "Vi föräldrar" har de en prinsesspicnic, kanske kan du få lite tips på mat därifrån. Killarna kanske oxå vill vara prinssesor? :D Eller kanske drakar?

• Dezzie

Jag fixade ett sånt för min lilla brorsdotter Till mat serverade jag rosa kakor och en rosa tårta Men till dom små pojkarna fixade jag lite giftiga flugsvampar(som doch var lika uppskattade av prinssessorna )

Till en flugsvamp: Ta ett kokt ägg, skär av lite längst ner så dom kan stå. Dela en tomat och gröp ur den. Sätt den på toppen av ägget och gör prickar av majonnäs eller glasyr...

• lövet2

Om man offrar en billig Barbiekopia, kan man göra en prinsesstårta. Man tar bort benen på Barbien och sticker ner överkroppen i mitten på tårtan. Någon form av linne eller överdel av klänning bör den ha. Marsipantäcket görs då i rosa och så dekorerar man så det ser ut som en klänning.
    Många ungar tål inte prinsesstårta, eller så tycker de inte om det. Därför kan tårtan ibland mest kännas som en bordsdekoration medan ungarna äter glass .....

• Lilla jag76

Tack för roliga tips!
    Någon mer som har något kul och fiffigt att dela med sig av.
    Ingen som har bilder från ett prinsesskalas, typ på tårtan aller dukningen????????

• Lilla jag76

Fler tips snäääälla........gärna bilder också

• Lilla jag76

Tack för bra länkar!
    Här ska planeras!!!!

• ankizen

rosa popcorn.. finns i senaste "Vi föräldrar"

• Dramaonline

Jag såg en slottstårta i en bok!

Mittentårtan var vanlig fyrkantig tårta, täckt av marsipan, med en port på sidan. Men i varje hörn hade den torn, gjorda som rulltårtor som står på änden, men inrullade i ett lager marsipan, och krönta av en upp och nervänd glasstrut.

Pojkar kan väl vara riddare eller prinsar. Enkelt och bra. Kronor i guldpapper och mantlar av fodertyg till alla. Och skumgummisvärd till alla som vill. Så får pappa eller nån vara drake, och bli nerstucken. Oj, det kanske blir för mycket. Vet ju inte vad ni har för budget.

Annars, tja, bestäm att det är "bal" och lek "musical chairs" eller andra ringlekar.
    Bygg en slottskoja...
    Ha en skattjakt, skatten kan vara godispåsar eller nåt sånt.

• Dramaonline

(Lady Namárië: Absolut! det tycker jag med. Fast önskningen var ju ett prinsess-kalas)

Svar på tråden Någon som har haft ett prinsesskalas och har ni då några roliga tips??