Nestle välling/gröt
Jag blir inte klok på detta!
Nestle har mild havregröt (från 4 månader) och sen Godnatt mild havrevälling (6 månader)
det är SAMMA Ingredienser i dom! men varför olika ålder????
nån som kan hjälpa mig att bli klok på detta?
Jag blir inte klok på detta!
Nestle har mild havregröt (från 4 månader) och sen Godnatt mild havrevälling (6 månader)
det är SAMMA Ingredienser i dom! men varför olika ålder????
nån som kan hjälpa mig att bli klok på detta?
gröt innehåller modersmjölksersätting och tillsatt havre och andra smakgrejer. Välling består in av lika mycket erättning. Kanske därför gröt är från 4 mån. Som nån annan sa kan ju flaskan konkurrera ut amningen.
därför att det inte skall konkurrera med amningen! förr var 6 månaders vällingarna från 4 månader men många såg det som ett klartecken att sluta amma och det vill man ju inte.. har också noterat att det är exakt samma vi gav nämligen gröt i flaska till våran Inez när hon inte tog mjölkfri ersättning och näringsinnehållet på sempers mjölkfria ris och banangröt var exakt samma som en vanlig välling. fast vällingen har ju dubbelt så mycket vatten!! du skulle lika gärna kunna göra gröt av vällingen och välling av gröten :)
däremot skall man ju inte ge enbart välling/gröt till ett barn som inte äter fullt bra till lunch och middag :) då behövs ersättning på grund av näringen