• Tiril

Är ditt djur försäkrad?

Jag har 5 katter och de är alla försäkrade, till ett pris av 200kr/mån. (agria)
    Verkar som utomstående människor tycker man är tokig som låter mina katter kosta så mkt i månaden, men det anser inte jag.
    Jag har haft nytta av försäkringen ett antal ggr när katterna blivit sjuka, ormbitna mm.

Vad tycker ni, har ni era djur försäkrade?till vilken kostnad då?
    om inte, varför och hur tänker ni då om dom blir tex sjuka?

• Svar på tråden Är ditt djur försäkrad?
  • Lilltrollan

Hej!
    Jag tycker inte alls du är tokig, har själv 2 katter o en hund som e försäkrade genom agria.
    Tänkte kanske inte så mkt på försäkring när jag var yngre, men fick mig en redig funderare när katten kom hem med brutet ben på 3 ställen o notan slutade på över 6000:-
    Så för både djurens skull o min egen (slippa leva på bröd o vatten om nåt händer) tycker jag det känns bra med försäkring!

• Jenny S

Våra katter är också försäkrade.
    Dels för att det var ett av kraven för att adoptera via katthjälpen och dels för att vi vill deras bästa.
    Vi vill inte stå där med skägget i brevlådan en dag och konstatera att behandlingen trillar iväg mot 20 000 pix och konstatera att det har vi inte liggandes på hög.

Våra är försäkrade i Agria till en kostnad av 300:-/år. Då har vi 1000:- självrisk samt 10% rörligt. Dvs om en behandling kostar 30 000 betalar vi 4000 av dessa.
    Mkt förmånligt och passar oss perfekt!

• Lilltrollan

ska tillägga att folk tyckte ja va tokig då som la ut över 6000:- på en katt!!
    Hade känts hemskt om ja inte kunnat fixa pengarna o blivit tvungen o avliva henne bara för en sån sak.

• Fommpen

Jag tycker att det är självklart att man ska försäkra sina större djur. Jag har både haft katt och ödla som varit försäkrade. Och jag har utnyttjat försäkringen varje gång.

Nu har jag en hamster och det ser jag som lite onödigt att försäkra, men även min nymfparakit är oförsäkrad och det kanske är lite dumt.

• soffan83

Självklart är våra hundar försäkrade de måste de vara enligt avtal med företaget! Och sen när vi tränar dem så måste de vara försäkrade för skaderisken.
    Lilltrollan: fattar tanken!!! Att säga när någon frågar vart husdjuret tagit vägen och d¨å säga att man var tvungen att avliva djuret för man inte hade råd... Ne då är det bättre med försäkring

• Asrta1

Hej!

Vi har hästar och en katt. Katten är inte försäkrad och har inte tänkt så mkt på det. Hästarna är inte livförsäkrade men vi har veterinärvård på dom. Vi har så många så det blir alldeles för dyrt. Det kostar ca 1300:- /10 000:- man har dom försäkrade i. Så försäkrar man dom för 50 000:- så kostar det 6500:- om året och har man då några stycken så blir det jätte mkt pengar. Därför har vi valt att bara ha dom vet.försäkrade det kostar 1200:- om året och då kan vi hjälpa dom om dom blir sjuka eller skadade, skulle vi behöva avliva en häst så får vi inga pengar men det är ju inte därför vi har dom.

Jag tycker inte det är konstigt att du har katterna försäkrade för dom pengarna / månad. Det är upp till var och en att ta ansvar för sina djur och du tar ju ditt!

• Fru Indosaurie

vi har en katt som självklart är försäkrad! Hon är ju en familjemedlem och vi har inte lust att avliva henne om hon skulle få lov att genomgå någon operation som kostar 15 000 som vi kanske inte har på lager då.
    Vet inte exakt vad hennes försäkring kostar, det är agria och deras bästa, betalas en gång om året så jag glömmer alltid =)

• frulan

Självklart är vovven försäkrad (Agria).
    Minns inte riktigt vad det är per år, men kanske 2000?!

Förra året opererades han för 10.000 kronor (patella luxation), vi behövde bara betala självrisken.
    Man vet ju aldrig när man behöver sin försäkring

Skulle aldrig ha ett djur oförsäkrat.

• Kajsan

Självklart är katterna försäkrade! Nu har jag dock ingen koll på vad det kostar, men det är oviktigt.
    Huvudsaken är att man inte behöver komma i den situationen att man inte har råd att ge sina älsklingar vård.

• Lacrima

Hamstern var inte försäkrad, däremot är min sköldpadda det. Vår katt var självklart försäkrad.

Svar på tråden Är ditt djur försäkrad?