• mmn1

Hur har era barn varit när de haft öroninflammation?

Som rubriken lyder, hur har era barn varit när de haft öroninflammation?

• Svar på tråden Hur har era barn varit när de haft öroninflammation?
  • VulgusProfanum

Min mellanson hade väldiga problem med öroninfl.
    Oftast märktes det inget speciellt på honom annat än att han hade varit eller var redigt förkyld.

Äldste sonen däremot hade någon enstaka öroninfl. och han visade tydligt att han hade ont. Ville inte ligga ner, tog sig mot örat och var ledsen.

Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • miababia

sonen har haft öroninflammation 2 gånger så det runnit ut öronen på honom. dagarna innan det börjat rinna så har han varit väldigt olik sig, arg och väldigt irriterad. natten innan det började rinna sov han jättedåligt.
    just när det gick hål så grät han nästan oavbrutet i 1 tim på dagis innan jag kom.

• mmn1
    VulgusProfanum skrev 2009-10-04 11:24:28 följande:
    Min mellanson hade väldiga problem med öroninfl. Oftast märktes det inget speciellt på honom annat än att han hade varit eller var redigt förkyld. Äldste sonen däremot hade någon enstaka öroninfl. och han visade tydligt att han hade ont. Ville inte ligga ner, tog sig mot örat och var ledsen.
    Vår dotter gör som din äldre son. Hon tar sig mkt över örat, de är ganska rött men vet inte om de beror på irritation efter att hon kliar eller något annat.
    Hon har feber och är även väldigt hängig och trött men har svårt att komma till ro och det brukar hon inte ha. Har vaggat henne till sömns i famnen och det har inte gått sen hon var 2-3 månader. Hon har ätit dåligt sen igår, men imorse fick jag i henne gröt iaf.

Jag vet inte med säkerhet att hon har öroninflammation men misstänker det, men de kan även vara en vanlig förkylning men öronvärk. Hon är nio månader och de är första gången hon är sjuk.
  • Hugo Boss

Vår son, ca 17 månader, har i dagsläget öroninflammation. Det är den femte eller sjätte i ordningen. En enda gång har han visat att han har ont och det var i samband med att han fick hög feber osv. Men annars har det inte varit ngt förutom bara lite snorig näsa.
    Vi ska till sjukhuset i december för att se om vätskan har försvunnit, för att sen få sätta in rör.

• kodoktorn

Fick öroninflammation när hon var ca 20 mån efter förkylning och flygresa. Snorig, sovit mycket men dåligt, gallskrikit konstant i flera timmar när vaken, feber >39, tog sig åt öronen

• VulgusProfanum
    mmn1 skrev 2009-10-04 12:13:52 följande:
    Vår dotter gör som din äldre son. Hon tar sig mkt över örat, de är ganska rött men vet inte om de beror på irritation efter att hon kliar eller något annat. Hon har feber och är även väldigt hängig och trött men har svårt att komma till ro och det brukar hon inte ha. Har vaggat henne till sömns i famnen och det har inte gått sen hon var 2-3 månader. Hon har ätit dåligt sen igår, men imorse fick jag i henne gröt iaf. Jag vet inte med säkerhet att hon har öroninflammation men misstänker det, men de kan även vara en vanlig förkylning men öronvärk. Hon är nio månader och de är första gången hon är sjuk.
    Jobbigt

Det är ju uppenbart att tösabiten inte mår helt 100. Det kan mycket väl vara en öroninfl. så kontakta BVC i morgon och om hon får väldigt ont så ring distriktsläkarjouren och hör efter med dem.

Ge henne alvedon så att hon slipper ha ont.
  • mmn1
    VulgusProfanum skrev 2009-10-04 12:25:27 följande:
    Jobbigt Det är ju uppenbart att tösabiten inte mår helt 100. Det kan mycket väl vara en öroninfl. så kontakta BVC i morgon och om hon får väldigt ont så ring distriktsläkarjouren och hör efter med dem. Ge henne alvedon så att hon slipper ha ont.
    Jag ska ringa till bvc imorgon om de inte blir värre under kvällen. Hon har äntligen somnat efter att jag burit och vaggat henne i famnen en timme men tänkte ge henne alvedon när hon vaknar.
  • VulgusProfanum
    mmn1 skrev 2009-10-04 12:30:59 följande:
    Jag ska ringa till bvc imorgon om de inte blir värre under kvällen. Hon har äntligen somnat efter att jag burit och vaggat henne i famnen en timme men tänkte ge henne alvedon när hon vaknar.
    Hoppas hon kryar på sig fort och att hon får sova lite
Svar på tråden Hur har era barn varit när de haft öroninflammation?