• Grynet09

Vad heter mojängen?

Hej!

Vi undrar om någon vet vad mojängen man sätter på väggen bakom en dörr för att skydda väggen mot smällar från tex dörrhandtaget heter? Det vi menar är en halvsfärisk boll, stor som en halv stenkula i mjuk vit plast eller gummi med klister på.
    Vi vet inte vad vi ska söka på för ord när vi letar på byggvaruhusens hemsidor och hoppas att det ska finnas någon här som vet vad dessa pluppar heter.
    Snälla hjälp oss...

• Svar på tråden Vad heter mojängen?
  • Morghana

Mrs Winter skrev 2009-10-04 18:13:17 följande:

Typ sådana här?shopping.kelkoo.se/ssc-100409923-d%F6rrstopp-.
    .. Sådan jag länkade till i inlägg 10.
    Ja jag såg det efter jag hade postat mitt inlägg 1 min efter dig.
  • Grynet09

Vi tackar för allt engagemang men har ännu inte hittat det vi behöver.
    Det ska bla sitta en plupp på väggen i sovrummet så garderobsdörren inte gör märken i väggen när den går emot. Ni vet sånna pluppar som man har på insidan av skåpdörrar eller lådor så de inte ska smälla igen och låta så högt.
    Sånna, men lite större.
    Vi letar vidare...

• Ulf Harrys Farsa
    Grynet09 skrev 2009-10-04 18:42:56 följande:
    Vi tackar för allt engagemang men har ännu inte hittat det vi behöver. Det ska bla sitta en plupp på väggen i sovrummet så garderobsdörren inte gör märken i väggen när den går emot. Ni vet sånna pluppar som man har på insidan av skåpdörrar eller lådor så de inte ska smälla igen och låta så högt. Sånna, men lite större. Vi letar vidare...
    dämpare?
  • september0809

dämpare!!!
    dom har väl såna på ikea!

• Åsa Lund

Det finns en sorts dörrstopp som ser ut som en tjock, vit femkrona ungefär. Den är självhäftande och sätts direkt på väggen där handtaget stöter emot.
    Finns på lite mer välsorterade byggvaruhus (ex Beijer), fråga efter femkrona så vet de nog vad du är ute efter. Korrekta benämningen är dörrstopp, fast en annan sort.

• Grynet09

Åsa Lund skrev 2009-10-04 23:11:27 följande:

Det finns en sorts dörrstopp som ser ut som en tjock, vit femkrona ungefär. Den är självhäftande och sätts direkt på väggen där handtaget stöter emot. Finns på lite mer välsorterade byggvaruhus (ex Beijer), fråga efter femkrona så vet de nog vad du är ute efter. Korrekta benämningen är dörrstopp, fast en annan sort.
    Tack! Ska fråga efter femkrona och hoppas att det är det vi letar efter. Annars får det bli dämplinser, även om de är lite för hårda.

Tusen tack!
  • Grynet09

Det blev nån variant med små halvhårda kvadrater från K-Rauta som hette dörrstopp kort och gott. Finns inte på deras hemsida, men i butiken. Annars visade det sig vara något tillverkat av 3M Bumpon som var det vi verkligen letade efter men de var så grymt dyra.
    Slutet gott...

Svar på tråden Vad heter mojängen?