• Anonym

Nån som fått kontakt med nån från "andra sidan"?

Fram tills i somras har jag varit stenhård med att det finns inget "andra sidan", helt tvärt nej.
    Så gick någon jag älskar väldigt högt bort i början av sommaren och hela min uppfattning förändrades. Eftersom jag vägrar tro att den personen bara är helt borta, h*n måste finnas någonstans, kan inte bara försvunnit.
    Så började saker och ting hända här. Jag brukar ofta prata med h*n om kvällarna när jag ska sova. Oavsett om h*n hör mig eller inte så är det ett sätt för mig att bearbeta förlusten. Mina barn sover just nu med mig i min säng om nätterna, och vid två olika tillfällen har jag frågat h*n om vad jag ska ta mig till, hur ska jag orka leva vidare. Vid de två tillfällena har först ena barnet vid ena tillfället och sedan andra barnet vid nästa tillfälle sovande sträckt ut sin arm och lagt sin hand på min kind, som om någon ville tala om för mig att jag måste fortsätta kämpa för mina barns skull.
    Vid ett tillfälle i somras gjorde jag min allra första tatuering. För att alltid minnas, och alltid bära med mig personen jag älskar och kommer få leva resten av mitt liv utan. Samma dag, när jag kom hem, sken solen från en klarblå himmel. Jag stod på balkongen och rökte, och plötsligt började det strila ner sånt där riktigt härligt sommarregn, enbart utanför min balkong. Ingenting på höger eller vänster sida, bara precis framför mig!
    I går kväll låg jag och åter igen pratade med h*n, och jag brukar ibland känna efter om jag känner närvaron från h*n men det har aldrig känts så där starkt, tills igår. Jag vet inte vad som hände igår. Jag låg själv i sängen, det var bara jag där. Och när jag pratat bara en liten stund med stängda ögon, (man ser ju lite ljusskimringar genom stängda ögon) blev det helt svart genom ögonen, och jag fylldes med en väldigt märklig känsla. Plötsligt kände jag som andetag mot mitt ansikte, kalla och rytmiska andetag mot mitt ansikte. Jag blev faktiskt ganska rädd, och vågade, ville inte, öppna ögonen om det skulle försvinna. Så jag bara låg där, och kände detta, och försökte fortsätta prata med h*n, och mitt uppe i detta, helt plötsligt, somnade jag. Det brukar jag inte göra annars...

Finns det någon här med erfarenhet och kunskap inom det ockulta som kan ge mig lite förklaringar till vad det är som händer här, och vad var det egentligen som hände igår?

Detta går emot min "tro" så det bara sjunger om det, därför är jag väldigt förvirrad just nu..

• Svar på tråden Nån som fått kontakt med nån från "andra sidan"?
  • Eisa

Jag är helt säker på att du själv vet vad som hände. Det är inte alls krångligt. Man måste inte vara nåt utbildat medium för att tolka sånt där. Det är den som upplever det som vet bäst.

• Anonym
    Eisa skrev 2009-10-04 20:37:36 följande:
    Jag är helt säker på att du själv vet vad som hände. Det är inte alls krångligt. Man måste inte vara nåt utbildat medium för att tolka sånt där. Det är den som upplever det som vet bäst.
    Jo, men eftersom jag har den bakgrunden jag har, med en tro på att allt är svart eller vitt, allt som inte går att se med ögat existerar inte, efter döden är det natt svart, inget mer sker, du är död och borta, spöken finns inte, andar finns inte, det finns ingen gud, ingen himmel, ja du förstår, så är jag väldigt förvirrad just nu.

Framönskar jag dessa saker, inbillar jag mig, håller jag på att bli galen? Hur kan jag förklara vad som hände igår kväll, hur kunde jag känna någon annans kalla andetag i mitt ansikte,och känslan som fyllde min kropp igår, jag har aldrig känt den känslan förut, och jag vet inte ens hur jag skulle beskriva den. Något fyllde hela min kropp, och jag blev både lugn, lycklig och livrädd på samma gång, hur kunde det regna precis framför mig men ingen annanstans, var det en slump att mina barn klappade mig på kinden de två tillfällena... förstår du? Jag kanske helt enkelt håller på att bli galen?
  • Anonym

Pufar lite till.

• Anonym

Om inte annat, är det någon som vet någon annan sida där jag kanske kan få mer hjälp med detta?

• pinnen2222

tycker det låter som att du har fått besök av andra sidan..
    Jag har väl inte direkt trott på det andliga innan men gick till ett medium och wow vilken upplevelse..
    medium kan se om du har andar runt omkring dig..
    kan du inte beställa tid till ett medium i hemlighet om du nu inte vill berätta det för någon..förstår att din tro gör det hela lite förvirrande men själv tror jag aldrig man kan få svaren på allt underligt som händer i världen och ingen tro är den rätta tror jag..
    lycka till

• Anonym
    pinnen2222 skrev 2009-10-05 08:56:35 följande:
    tycker det låter som att du har fått besök av andra sidan..Jag har väl inte direkt trott på det andliga innan men gick till ett medium och wow vilken upplevelse..medium kan se om du har andar runt omkring dig..kan du inte beställa tid till ett medium i hemlighet om du nu inte vill berätta det för någon..förstår att din tro gör det hela lite förvirrande men själv tror jag aldrig man kan få svaren på allt underligt som händer i världen och ingen tro är den rätta tror jag..lycka till
    Jag har svårt att bestämma mig för om jag tror på detta som hänt, eller om jag bara ska vifta bort det med "slumpenförklaringen". Mycket av det är ju dock svårt att vifta bort med hjälp av slumpen. Regn på 1 kvm tex? Andetagen i mitt ansikte... ja.. som sagt, förvirrad.

Undrar om vi har några medium här.. Jag vet inte om jag skulle tro på mediet eller om jag skulle börja skratta. Jag är så kluven!
  • pinnen2222

trodde inte heller jag skulle tro på mediet men du har ju faktiskt inget att förlora...skönt för dig att få svar på detta märkliga som hänt dig ju..
    finns alltid nåt medium i alla större städer..googla vetja..
    lycka till

• Anonym
    pinnen2222 skrev 2009-10-05 09:37:36 följande:
    trodde inte heller jag skulle tro på mediet men du har ju faktiskt inget att förlora...skönt för dig att få svar på detta märkliga som hänt dig ju..finns alltid nåt medium i alla större städer..googla vetja..lycka till
    Jag har letat lite på google nu o det verkar inte som att det finns ngt medium här...

Puffar lite o kollar om ngn annan har ngt att säga om mina upplevelser.
Svar på tråden Nån som fått kontakt med nån från "andra sidan"?