• Anonym

Acne medicin - Tetracyklin?

Jag har aft jobbig acne i perioder o är trots allt vuxen nu, 27 år, o jäkligt trött på det. Har bara provat medel att ta på utifrån så att säga men nu tyckte läkaren jag kunde prova tabletter vad de nu hette, Tetracyklin kanske?

Vi vill bli gravida och jag sa det till henne. Hon sa att det inte var någon fara o dubbelkollade i fass o bara sista halvan ska man undvika tabletterna för de kan påverka barnets tänder framförallt. Men 4 första månaderna är inget problem. Men jag är osäker. Min kollegas syster är läkare och hon sa till henne som äter samma, att hon inte skulle bli gravid o fortsätta äta dem för det skulle hon aldrig riskera!

Vad tror ni? Nån som ätit det?

• Svar på tråden Acne medicin - Tetracyklin?
  • Anonym (finnar)

Hej!
    Jag åt det som tonåring gav bra resultat men fick dock svampinfektion i stället så jag slutade.

Är också 27 år och har precis som du fortfarande problem med akne och pormaskar.

Har fått Tetracyklin utskrivit och ska nog börja igen ge det en chans inte säkert att jag får svamp denna gången som biverkning.

Men så läste jag att det kan ta bort effekten av p-piller och blev orolig så nu vet jag inte hur jag ska göra????

Svar på tråden Acne medicin - Tetracyklin?