• MeNoLike

Ni med IKEA kök kolla hit!

Ni som har IKEA kök. Länka gärna era bilder på ert kök.
    Vad kostade det?
    Har ni IKEAs vitvaror?
    Hur lång väntetid var det?

Tell me allt.
    Vi ska skriva på för ett husköp i morgon och allt snurrar. Vad får man inte glömma i kökrustningen vad är era tips och trix? :)

Winnerbäck 6 november och 5 december
  • Svar på tråden Ni med IKEA kök kolla hit!
  • cluden

Vårat kök gick på 30000 kr med spishäll, ugn, micro, tvättmaskin, diskho med blandare. vi köpte kyl, frys och bänkskivor på andra ställen. fick vänta 3 veckor tror jag.

• Sol Angelica

Vårt gick bara på 25000:- Och då var typ 22000:- vitvarorna....
    Men jag gör ju iofs köksluckor til Ikea på jobbet, {#lang_emotions_laughing} och stommarna vi hade var bra. Så vi bytte bara bänkskiva, luckor och vitvaror, men blev asbra!

• mamma0104

www.styleroom.se/album/12932

här är mitt album på styleroom med vårt kök

slutpriset på vårt kök vet jag inte
    men köksskåp och bänkskivpr kostade 43000 kr vitvarorna 56000 kr sedan var det rostfri diskbänk kran golv golvvärme spottar i taket mm så slutsumman vågar jag inte räkna ut :o men vi är nöjda med resultat.

vi har inte ikeas vitvaror utan enbart köksskåp och bänksskivor där i från.

Något som vi är väldigt nöjda med är att vi har mkt lådor och tom som sopskåp, urbra. Sedan är vi kanonnöjda över vår jättestora köksö som vi även kan sitta runt.

• CeeJay

Jag har bilder på vårt IKEA-kök som vi satte in för 1,5 år sen (förra sommaren) och vi är så nöjda. Tror att köket (exkl vitvarorna) gick på runt 25.000 kr. Men då ingår bänkskivan som vi faktiskt köpte genom Coop och även blandare och dubbel diskho som är IKEAs.

Har man inte så jättestort kök tycker jag det är viktigt att tänka på alla möjliga skrymslen för förvaring, tex vårt hörnunderskåp med snurrhyllor för kastruller. Tycker även att man ska tänka på att ha vissa saker nära varandra, som kyl/frys nära spisen osv.

Jag tycker det är viktigt att "känna in sig" i sitt nuvarande kök eller någon annans kök man tycker om och att blanda allt detta till ett bra kök som passar det egna behovet.

Gillar också att ha både ugn och micro högre upp så man slipper huka sig ner (som man gjorde förr då ugnen alltid var under spisen).

Om man har en mindre bugdet är det viktigare att lägga mer pengar på tex bra funktion som tex fläktsystem osv än att bara tänka på att man ska ha fräsiga luckor

Svar på tråden Ni med IKEA kök kolla hit!