• Joico

Stövlar för stora vader

Jag vet att frågan finns ÖVERALLT men jag finner inga tillfredställande svar.

Jag vill ha stövlar! Men jag har enorma vader.. runt 44-45cm. Var finns detta?! Det är ju enorm (ha ) marknad för det! Duoboots är alldeles för dyrt, det funkar inte. Även om det säkert är värt det så har jag inte pengarna. Jag har kollat Coop (som tidigare haft skitbra utbud här, men nu minskat sortimentetoch bara har EN sort), Laredoute, Ellos mfl.

Ge mig BRA tips, med rimliga priser och snygga skor. Inga krusiduller - släta stövlar som slutar en bit under knät

• Svar på tråden Stövlar för stora vader
  • Joico

Tack för era tips! Jag ska kolla Ica Maxi imorgon!! *hoppas*

• Sol Angelica

Jag beställde ett par på Ellos. Har oxå smala höga vrister, men ca 43 cm runt vaderna. ( Gammal fotbollspelare...)
    Dom kostade iofs runt 1000:- Men lätt värt det. Svarta i skinn, med spänne vid hälen och uppe på skaftet. Skitsnygga!
    Fanns i olika storlekar, från xs- xxxl..... Beroende på hur stora vader man har. Men dom är ändå stora kring vristen.

• Tina83

jag har också sett på ellos. dessutom vår man ju 300 kr rabatt vid köp over 900, och 500 kr rabatt vid köp över1500 kr. välrt att kolla!

• Leone i Västerås
    Joico skrev 2009-10-05 00:00:56 följande:
    Tack för era tips! Jag ska kolla Ica Maxi imorgon!! *hoppas*
    Här på "vårt" Ica Maxi i Västerås har de dessutom "ta 3 betala för 2", så då blir det billiga skor.
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • skorpionen80

Jag har det tvärtom. Kan inte hitta några stövlar som passar, alla är så vida upptill! Hittade några häromdagen som stod ut 3-4cm, så kan man ju inte ha det!

Har kommit på att stövlar med snörning är perfekt för mig, skulle kanske vara något för dig också?

• Solglimtar

jag köpte mina på laredoute.se för ett par år sen och är jättenöjda med dem efter att ha letat efter stövlar jag kunde knäppa! De var av de billigaste som fanns dessutom, tror jag gav 400 spänn för dem. Så kolla, kanske finns det liknande där nu?

• Underlandet

Jag har beställt stövlar på duoboots.se och de är toppen om man har större vader. Där måttbeställer man och de har riktigt fina stövlar att välja mellan. Lite dyra kanske men de har rea ibland.

• Milliemolly

ELLOS har en modell av Parkwest som är helt underbar.

Klassisk modell med vadstrl upp till xxxxL har jag för mig. Sök på deras hemsida och stövlar, parkwest!

• Sfinxen

Rekommenderar också duoboots.

• Joico

Jag har kollat på Ellos men det ser glest ut..
    Ni som rekommenderar Duoboots har tydligen inte läst TS

Tyvärr har jag inte kommit iväg till Ica Maxi än heller!! Måste åka till grannstaden eftersom Maxi här i stan inte har någon skoavdelning..

• mm m

Har inte läst hela tråden så kanske blir samma tips igen.

Fick reklamblad ifrån skokannen där de hade stövlar med extra breda skaft.

Har du kollat katalogen bon prix(?) har inte sett stora katalogen men de har "alla" stl står det och säljer både kläder, skor, väskor mm verkar det som till bra priser också.

• mm m

Har inte läst hela tråden så kanske blir samma tips igen.

Fick reklamblad ifrån skokannen där de hade stövlar med extra breda skaft.

Har du kollat katalogen bon prix(?) har inte sett stora katalogen men de har "alla" stl står det och säljer både kläder, skor, väskor mm verkar det som till bra priser också.

• Joico

Nu har jag köpt ett par stövlar på Ica Maxi!!! Liite dyra, 700kr.. jag är snål Men men, dom var fina och satt skönt. Problemet är lite att jag precis får igen dom, alltså kan jag inte ha byxorna instoppade. Känns lite onödigt att lämna till skomakare för töjning (lästa?).. man måste ju kunna göra själv på nåt vis. Förslag?

Svar på tråden Stövlar för stora vader