• 871222

Gravid trots negativt test?? FÖRVIRRAD..

Heeej!

Jag är en tjej på 21 år och jag är HELT förvirrad.. Skulle fått min mens för precis 2 veckor sedan, men den har uteblivit.. Har ett X antal symptom, som jag har haft sen 1-2 dagar innan utebliven mens, som senare ökat och utvecklats mer.. Utebliven mens, svullnare bröst + lite små öm, rapar OTROLIGT mycket, halsbränna, illamående på morgonen, som normalt brukar gå över 1-3 tim efter uppvaknandet.. Förstoppad, känner mig febrig under dagarna men under natten lite frusen, trött och småyr, sjuukt torr i munnen och törstig, kissar minst 10 gånger per dag haha (räknar INTE, men på ett ungefär). Känns lättare att falla i gråt än vanligt.. Känns som man har PMS fast i mycket större om fattning ungefär =S Gjorde ett test i Torsdags (mensen var då 1 vecka och 3 dagar sen) men testet visade NEGATIVT. Men symptomen har sedan dess fortsatt och även ökat i omfattning.. Igår var en vanlig dag, gick runt på stan i ca 2 tim, men sen när jag kom hem kände jag mig så oerhört trött och lite småförkyld.. Nu idag så har jag bara känt mig riktigt häning.. Som när man är snuvig och bakis samtidigt. Illamående men ändå lite småhungrig konstant och tröttare än vanligt..

Men iaf min fråga till er är att, är detta vanliga graviditets tecken?? Och kan man vara gravid TROTS att testet visat negativt?? Min mamma och syster säger att jag är gravid med all säkerhet, men killen säger "nää men den (mensen) kommer snart ska du se" och trots att testet visade negativt så känner jag inom mig att det inte stämmer ALLS, för det känns skumt, har en konstig känsla bara.. Vad gör man?? Ska jag ta ett till test?

Har aldrig varit gravid tidigare.. Så jag är förvirrad, alla svar uppskattas!! Taack på förhand! Mvh N

• Svar på tråden Gravid trots negativt test?? FÖRVIRRAD..
  • Åttan

Ring till din läkare el gyn å be att gå komma å lämna ett blodprov.. genom det kan dem se om du är gravid eller inte..

• elli1976

Jag har precis samma dilemma... BIM+6 idag, fick negativt grav test på BIm+3 men har så otroligt mycket symptom. Superömma bröst och molande värk i runt magen, plus att igår och idag känner jag metallsmak i maten och allt smakar illa. Jag har läst att man absolut kan vara gravid fast man får negativt på hemma test, det finns dom som inte visat plus förrän besök hos barnmorska.

Jag har för övrigt också otroligt regelbunden mens och har aldrig vart så här sen, jag misstänker starkt att jag är gravid men skall vänta några dagar med att testa igen.

Jag rekomenderar också dig att gå och ta ett blodprov, det kommer jag också göra ifall det fortfarande visar neg och mensen inte kommit.

Lycka till!

• beau89

Om man har som du symtom och ändå visar testet negativt, är det som kallas låg hormonare? Bara undrar

• Principessa

beau89: Ja, då är man s.k låghormonare.. Skall ha bim idag.. Testade negativt i morse.. Ska vänta några dagar.. Kanske ska testa igen på fredag (om nu inte mensen dykt upp innan dess såklart)

• Thotis90

I april trodde jag att jag var gravid eftersom mensen inte dök upp. Den kom dock på BIM+14. Jag är inte låghormornare så jag visste att om testet av negativt så var jag inte gravid. Testade som en tok, men fick samma svar. Är nu inne på sjunde försöket. BIM på lördag.

Boka en tid hos lab (labbet på vårdcentralen) och be om att blodprov. Man kan kolla genom blod om du är gravid.

• elli1976

TheSource: Hur vet man om man är låghormonare? Brukar du ha oregelbunden mens? Eller vad tror du var orsaken för din försenade mens i april och hade du rikiga gravsymptom då?

• Thotis90
    elli1976 skrev 2009-10-05 14:07:44 följande:
    TheSource: Hur vet man om man är låghormonare? Brukar du ha oregelbunden mens? Eller vad tror du var orsaken för din försenade mens i april och hade du rikiga gravsymptom då?
    Jag visste att jag inte var låghormonare eftersom jag plussade så tätt inpå BIM (har varit gravid tidigare). Jag har annars regelbunden mens. Den gången var enda gången som den varit oregelbunden och det var pga. att jag åkte på herpes och halsfluss på samma gång. Jag hade riktiga gravsymptom. Det har jag haft sen vi började försöka, tyvärr. Så man blir lite frustrerad varje månad när man inte kan lyssna till symptomen. Man måste liksom vänta varje gång.
  • elli1976

Jag förstår... Speciellt om man vart gravid förut har man säkert lite bättre koll. Varför jag frågade var för jag märker att många här på forumet pratar om försenad mens men då kanske dom precis slutat med p-piller eller tex har oregelbunden mens, då är det inte så ovanligt att mensen kommer sent.

Själv har jag aldrig ätit p-piller eller något med hormoner i, min mens har aldrig vart 6 dagar sen (som den är just nu) eller hoppat över. Och jag vet att jag hade ägglossning vid rätt tidpunkt i september. Men precis som du säger, kroppen spelar spratt på en när man börjar och vill så gärna bli gravid. Jag tror även man lär känna sin kropp fantastiskt bra, innan vi började försöka har jag aldrig riktigt kännt mina pms, nu känns dom så otroligt tydligt.

Jag vill bara veta.. Det är fruktansvärt med denna väntan, även skitjobbigt att gå med såna pms besvär. Jag tror jag testar imorgon igen BIM+7...

• 871222

Jag äter inte heller p-piller, det har jag inte gjort sedan juli 2007, kände bara att jag inte mådde bra av att ta dem, sen så har det bara inte blivit så att jag tänkt på att skydda mig.. min mens har varit regelbunden nu i mer än ett år iaf förrutom denna gång..

och grejjen är den att jag hade ägglossning den 8 sep.. vi hade sex den 6:e och 7:e sen, bråkade vi och träffades inte då på ett tag så nästa gång vart inte förrän den 22, alltså dagen efter då jag BORDE ha fått min mens.. men iaf, det jag försöker säga är att jag har inte blivit gravid under hela tiden vi varit tillsammans 7 mån.. och nu va vi intima båda dagarna innan ägglossning, kan befruktningen ha skett då?? om ja nu e gravid så att säga..

• montja

Finns ju faktiskt dom som är "sken dräktiga". Sök länkar så får du se. Men som sagt det finns ju även låghormonare.

Svar på tråden Gravid trots negativt test?? FÖRVIRRAD..