• Fläril

Mam flaskor

Jag har precis köpt Mam flaskor som sonen. Förut hade vi Esska mini flaska. När han fick mat i den så rann det ner i ett jämt flöde, nappen blev inte platt utan det kom in luft i flaskan. Nu med Mam måste han släppa nappen så att det kommer in luft i flaskan och nappen rätar ut sig. Det spelar ingen roll hur "löst" jag skruvar åt locket.

Är det någon som vet hur jag ska göra?

• Svar på tråden Mam flaskor
  • södermamman

hm, för oss funkar mamflaskorna bra. Kanske bara att han e så van vid de andra att det tar ett tag innan han får in tekniken. Vet bara att de måste ha nästan hela nappen i munnen för att kunna suga å man får rikta flaskan snett uppåt..

• maggan79

Jag tycker dom flaskorna är helt odugliga. Det bästa köpet jag någonsin har gjort är dr browns flaskor. Finns lite överallt men jag köpte mina på barnens hus 2 stora flaskor med napp för 149 kr. Såå himla bra! Blir aldrig vakium.

• Trollet Ludenben

för oss funkar mam helt super, de bästa flaskorna vi har. Vi har aldrig haft det problemet. Man ska inte behöva släppa på locket på de falskorna eftersom det finns en luftventil i botten. Men när man diskar mam så får det inte vara vatten kvar i luftventilen för då funkar den inte som den ska.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Moyo

Vi fick inte heller MAM att funka, dottern sög tills nappen drogs in i flaskan och hon tappade greppet utan att någon luft gick in. När hon släppte prrrr-ade luften in via nappen. Ett riktigt måndagsexemplar tydligen.
    Nej, vi valde Dr Brown i stället och de fungerar alltid klockrent.

• Fenomen a

Det fins två olika mam flaskor en med lösagbar botten som släpper igenom luft jämt och en som är som en traditionell flaska.

• mandolina

Du får nog släppa in luft emellan att barnet dricker, så det inte blir vacuum.
    Eller köp Mam Ultivent - dem har vi och de är jättebra, inget vacuum alls!

• modestyclara

Har du mam ultivent? De ventileras ju i botten så barnet slipper släppa nappen för att släppa in luft....

• Lenchen77

Älskar Mam ultivent!!!

• Fläril

Jag har inte Mam ultivent utan de som ser ut som en traditionell flaska. JAg har prövat Dr Brown flaskor men fick den inte att fungera. JAg får ringa Mam och fråga.

• Moyo

Kanske ska tillägga att det var just MAM Ultivent-flaskan som vi hade problem med.

Svar på tråden Mam flaskor