Pappa är alltid snäll...
För det första så är väl detta en känsla? Inte nåt du vet med säkerhet? Så det behöver ju inte vara så att han brukar skjutsa barnen eller låta dem komma lindrigare undan...
För det andra så är det ju bra att ni har regler och håller på dem i vanliga fall. Jag vet inte var ni bor men imorse var här som jag bor i alla fall sånt väder att jag nog hade skjutsat mitt barn till skolan om jag hade haft möjlighet. Ibland kanske det är bra med undantag för att vara snäll. Lite som lördagsgodis, man blir inte fet av att äta godis en dag i veckan och knappast heller bortskämd av att få åka bil då det är dåligt väder.
Sedan så kan jag bara berätta att det säkert är annorlunda för dig än för honom då det är hans egna barn. Det är en skillnad på att vara bio- och bonusförälder, så är det bara. Klart att bioföräldern ska följa de regler som ni kommit överens om, men det måste få finnas utrymme för undantag. Sånt som ger en guldkant på tillvaron för barnen. Som bonusförälder måste man (i alla fall jag) komma ihåg att livet inte är svart och vitt. Som bioförälder ser man lättare de gråa zonerna...
Men om det känns dåligt för dig så måste du ju ta upp detta med din sambo och förklara hur du känner. Annars kommer du ju inte få veta om din känsla stämmer.