• Armani

(¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 7

Här är tråden för oss som som väntade barn i oktoder 2008, några små valde att titta ut innan och några efter.

Vår egna hemsida med BF-lista, födda mm finns på home.aland.net/ma22012/oktober/
    Vill man vara med där så kontaktar man Cecese antingen genom ett inlägg här i tråden eller hennes inbox.

Här är våra gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m29079383.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m32004341.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m36907228.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39860399.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42882678.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45344648.html

★*☆ Alicia 081015 ☆*★
  • Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 7
  • MissMy

idag har jag beställt tårtan till jasmines 1 års kalas..som vi har den 8 nov..en motivtårta med Nalle Puhs ansikte och en rosa 1 ville ha nåt annat än vanlig tårta till hennes 1 årsdag..

annars mår hon nu bättre..snuva och lite hosta kvar men de är ju inte så farligt..

imorgon skall vi fara och handla vinterstövlar åt Jasmine, nya arbetsskor åt mig och sedan lite födelsedagspresenter och julklappar..hoppas manhittar så mycket som möjligt att man har allt färdigt sedan..

• Armani
    MissMy skrev 2009-10-29 18:33:15 följande:
    idag har jag beställt tårtan till jasmines 1 års kalas..som vi har den 8 nov..en motivtårta med Nalle Puhs ansikte och en rosa 1 ville ha nåt annat än vanlig tårta till hennes 1 årsdag.. annars mår hon nu bättre..snuva och lite hosta kvar men de är ju inte så farligt.. imorgon skall vi fara och handla vinterstövlar åt Jasmine, nya arbetsskor åt mig och sedan lite födelsedagspresenter och julklappar..hoppas manhittar så mycket som möjligt att man har allt färdigt sedan..
    Va gulligt med en nalle puh-tårta Vi hade en Hello Kitty-tårta till Alicia då hon fyllde ett. Blir ni många på kalaset?
    Arbetsskor måste jag oxå inhandla, vad jag minns så kastade jag överlyckligt mina dojjor i papperskorgen samma dag som jag gick hem på havandeskap Men jag tycker att det är så svårt att hitta. Det är bara dessa Foppa-skor som gäller överallt och jag är lite anti dom
    Hoppas ni hittar några fina skor till Jasmine oxå, det är en hel djungel det där! Dessa köpte vi till Alicia för några veckor sen, stadiga och varma www.dinsko.se/Barn/Baby/Skor-och-sandaler&page=0&sort=i_but_dat%20DESC
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100422☆*★
  • Cecese
    MissMy skrev 2009-10-29 18:33:15 följande:
    idag har jag beställt tårtan till jasmines 1 års kalas..som vi har den 8 nov..en motivtårta med Nalle Puhs ansikte och en rosa 1 ville ha nåt annat än vanlig tårta till hennes 1 årsdag..annars mår hon nu bättre..snuva och lite hosta kvar men de är ju inte så farligt..imorgon skall vi fara och handla vinterstövlar åt Jasmine, nya arbetsskor åt mig och sedan lite födelsedagspresenter och julklappar..hoppas manhittar så mycket som möjligt att man har allt färdigt sedan..
    Låter som en jättefin tårta
    Kul att handla skor. I takt med att jag gick upp i vikt så ökade även mina fötter så innan op hade jag 41 i skor. För några veckor sen behövde jag nya skor och blev väldigt glatt förvånad när 39 passade Så äntligen är det kul att köpa skor igen.

Jo, jag lyckades med -30 kg på 6 mån, igår var det nämligen 6 månader sen jag opades och vågen stod på "bara" 102 kg!!! Tänk, bara 3 kg kvar så är vikten 2 siffrig och det har den inte varit sen hösten -05.
  • MissMy
    Armani skrev 2009-10-29 20:14:31 följande:
    Va gulligt med en nalle puh-tårta Vi hade en Hello Kitty-tårta till Alicia då hon fyllde ett. Blir ni många på kalaset?Arbetsskor måste jag oxå inhandla, vad jag minns så kastade jag överlyckligt mina dojjor i papperskorgen samma dag som jag gick hem på havandeskap Men jag tycker att det är så svårt att hitta. Det är bara dessa Foppa-skor som gäller överallt och jag är lite anti dom Hoppas ni hittar några fina skor till Jasmine oxå, det är en hel djungel det där! Dessa köpte vi till Alicia för några veckor sen, stadiga och varma www.dinsko.se/Barn/Baby/Skor-och-sandaler...
    vi kommer att vara 8 vuxna, 4 barn(3 st som är alla kring 1 och en som är 9)på söndagen, sedan kommer det väl ännu 5 stycken på måndagen
    jag kastade oxå min arbetsskor då och har använt ett par andra här tillfälligt då jag hoppat in men de känns inte bra på foten..
    nej foppa-sko vill jag inte ha..vill ha sandaler, antagligen köper jag scholl då de har passat mina fötter så bra tidigare..
    Vad söta skor ni köpt åt Alicia, jag hoppas vi hittar några fina åt jasmine som är varma och tål vatten sominte är så överdrivet dyra..
  • Armani
    Cecese skrev 2009-10-30 07:07:38 följande:
    Låter som en jättefin tårta Kul att handla skor. I takt med att jag gick upp i vikt så ökade även mina fötter så innan op hade jag 41 i skor. För några veckor sen behövde jag nya skor och blev väldigt glatt förvånad när 39 passade Så äntligen är det kul att köpa skor igen. Jo, jag lyckades med -30 kg på 6 mån, igår var det nämligen 6 månader sen jag opades och vågen stod på "bara" 102 kg!!! Tänk, bara 3 kg kvar så är vikten 2 siffrig och det har den inte varit sen hösten -05.
    Va härligt, Grattis Måste kännas oerhört skönt att du får lön för all möda
  • MissMy
    Cecese skrev 2009-10-30 07:07:38 följande:
    Låter som en jättefin tårta Kul att handla skor. I takt med att jag gick upp i vikt så ökade även mina fötter så innan op hade jag 41 i skor. För några veckor sen behövde jag nya skor och blev väldigt glatt förvånad när 39 passade Så äntligen är det kul att köpa skor igen. Jo, jag lyckades med -30 kg på 6 mån, igår var det nämligen 6 månader sen jag opades och vågen stod på "bara" 102 kg!!! Tänk, bara 3 kg kvar så är vikten 2 siffrig och det har den inte varit sen hösten -05.
    vad var det jag sa du hann ju gå ner exakt 30 kg..Grattis..ja tre kilo till sen ä det under 100..det är ett bra mål redan de
    vad kul att foten minskade så mycket i storlek, är ju mycket lättare att hitta fina skor i stl 39 än 41..

Jag skall just fara till parken med Jasmine och gunga och sedan skall vi uträtta lite ärenden och sedan fara efter ett paket från posten, som innehåller kläder åt Jasmine och kusinen till julklapp..snart har jag alla julklappar fixade, förutom sambon då och där vet jag noll
  • MissMy

jadå nu har man varit ut på krogen då.hade jätte kul, kom hem 03:30, känner mig lite mörbultad och trött, men kvällen var så lyckad..Träffade inte så mycket bekanta utan vi var nog lite av de äldre människorna där..de flesta är ju kring 18-20 år..

imorgon skall vi till Jasmines dagis för första inskolnings tillfället, vi skall vara ute på bekantningsbesök och sedan fara in och prata lite, känns pirrigt

idag 16 tiden skall vi fara till ett par vänner på middag, blir hjortstek mums..vi samlas alla vänner där och tar ett knytkalas, jag skall fixa salladen..skall bli kul att träffa alla igen, länge sedan som vi alla var samlade

nej nu borde jag ta mig i krgane och fara i duschen så man känner sig lite fräschare..

hade alla en kul Halloween??

• Armani
    MissMy skrev 2009-11-01 10:57:33 följande:
    jadå nu har man varit ut på krogen då.hade jätte kul, kom hem 03:30, känner mig lite mörbultad och trött, men kvällen var så lyckad..Träffade inte så mycket bekanta utan vi var nog lite av de äldre människorna där..de flesta är ju kring 18-20 år.. imorgon skall vi till Jasmines dagis för första inskolnings tillfället, vi skall vara ute på bekantningsbesök och sedan fara in och prata lite, känns pirrigt idag 16 tiden skall vi fara till ett par vänner på middag, blir hjortstek mums..vi samlas alla vänner där och tar ett knytkalas, jag skall fixa salladen..skall bli kul att träffa alla igen, länge sedan som vi alla var samlade nej nu borde jag ta mig i krgane och fara i duschen så man känner sig lite fräschare.. hade alla en kul Halloween??
    Va skoj med en lyckad kväll Jag kan inte minnas när jag var på krogen sist, kanske är så dax Låter jättekul med knytkalas oxå, hoppas ni får skoj!
    Spännande med inskolning, kommer nog gå jättebra ska du se
  • MissMy

Då har vi varit två gånger till dagiset har varit där ca en timme per gång..känns inte så jätte bra, Jasmine är minst av dem alla, hon är den enda som inte kan gå eller prata..så hon blir bara sittandes ute i sandlådan och alla barn tar av henne alla saker är så jätte ledsen just nu att jag inte vet vad jag skall göra.

Imorgon skall vi fara dit till 14 tiden och leka inne en stund först och sedan fara ut på gården..Själva Dagistanterna är ju trevliga

på torsdag och fredag far vi inte till dagiset då de har så mycket annat just då.

På torsdagen skall jag fara och ta svininfluenssavaccinet, ville de från jobbet sida..

i söndag skall vi ha Jasmines 1 års kalas skall bli kul måste paketera hennes presenter och fara efter bulla.

och på måndagen skall vi först till bvc och kolla hur duktigt Jasmine vuxit de senaste två månaderna igen

• MissMy
    Armani skrev 2009-11-01 11:29:28 följande:
    Va skoj med en lyckad kväll Jag kan inte minnas när jag var på krogen sist, kanske är så dax Låter jättekul med knytkalas oxå, hoppas ni får skoj!Spännande med inskolning, kommer nog gå jättebra ska du se
    det var verkligen jätteskoj att vara ute och dansa och se runt sig lite..knytkalaset var jätte lyckat och god mat.Hjortstek
Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 7