• Kajak

Tapet eller vävtapet på...

...OSB skivor (byggskivor)

Kan man det? eller måste man förarbeta först.

Visst ska man spackla alla skruvar o skarvar det vet jag redan men sen är det bara att lägga på tapeter eller vävtapet? eller måste man spackla hela skivor först?

Hur ska man göra?

Min svärföräldrarna håller på bygga om sitt hem så jag undrar hur det ska stå till.

• Svar på tråden Tapet eller vävtapet på...
  • Mamsis

Alltså, menar du såna där som har som flisor?? Svårt att förklara men...
    Är det såna som har som flisor som syns så går det att sätta väv på direkt iaf, det gjorde vi, men med tapet vet jag inte, tapet är ju oftast tunnare. Enklast är väl att ha gips ovanpå då kanske? Finns ju renoveringsgips som är tunnare än vanliga alternativt att man köper 'Easy cover' och sätter först.

• Kajak
    Mamsis skrev 2009-10-05 12:29:15 följande:
    Alltså, menar du såna där som har som flisor?? Svårt att förklara men...Är det såna som har som flisor som syns så går det att sätta väv på direkt iaf, det gjorde vi, men med tapet vet jag inte, tapet är ju oftast tunnare. Enklast är väl att ha gips ovanpå då kanske? Finns ju renoveringsgips som är tunnare än vanliga alternativt att man köper 'Easy cover' och sätter först.
    Om du tänker på spånskivor så är det inte samma sak...

Men OSBskivor är mer grova... jaa du har rätt i det..inte så lätt att förklarar...

Ähh jag goggla lite och länka om jag hittar....
  • Mamsis

Nej, det var såna skivor jag menade Så väv går att ha direkt på.

• Kajak
    Mamsis skrev 2009-10-05 14:49:35 följande:
    Nej, det var såna skivor jag menade Så väv går att ha direkt på.
    TOPPEN!
    Men är det bara att lägga på vävtapet? inte tex måla väggar före för att skivor suger mycket???
Svar på tråden Tapet eller vävtapet på...