• Missimo84

Använder du underställ till ditt/dina barn?

Jag har hört många prata om underställ till barn nu när det börjar bli kallare.
    Men jag är lite nyfiken på hur många som faktiskt gör det.
    Ni som använder underställ, kanske ni har något bra tips hur man gör på dagis, t.ex. hur många ställ man bör köpa e.t.c.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du underställ till ditt/dina barn?
  • pigglet

Vi använder underställen när vi ska vara ute en längre tid, tex i slalombacken eller pulkutflykten. Suveränt!
    Däremot använder vi dem inte "vanliga" dagar, tex på dagis.

• CharmingGirl

Jag svarade inte, för jag visste inte vilket alternativ jag skulle välja.

Köpte ett underställ till förra vintern, men det blev aldrig använt. Min son är väldigt varm av sig så under hela förra vintern kunde han inte ha annat än långkalsonger/mjukisbyxor och en tunn långärmad tröja under vinteroverallen.

• Vintersjäl

Förra året var min son så liten att han bara satt i vagnen under vintern, men i år när han går och leker mycket ute så kommer jag nog köpa ett underställ

• Zeraphia

Ja, absolut. Barnen (och jag) är på en uteförskola och behöver klä oss varmt.

Ett par-tre set med underställ kan vara bra att införskaffa, men det beror på hur mycket du använder dem och hur ofta du tvättar.

~ 090807 vigdes jag och min älskade Michael! ~
  • Jessica24

Nej, det finns inget behov av det här nere i Skåne.

• Cocarola
    Stårschan skrev 2009-10-05 16:11:44 följande:
    Ja, men de används bara när vi är i fjällen och ska vara ute i snön hela dagen, och kan se ut som hej-kom-och-hjälp-mig under skidstället. Hemma i stan har de sina vanliga innekläder under overallen.
    Samma här!
  • SaramedM

Ja men bara när vi är ute hela dagen hemma
    Inte på dagis, där har hon vanliga mjuka kläder under ytterkläderna

• CloudBerry the 1st

Nej, vanliga innekläder, fleeceställ och vinteroverall duger jättebra hittills.

Om man har behov underställ så kanske man har en för varm overall eller en overall som inte andas.

• Ällingen

Använder underställ hela vintern, både dottern och jag men bara HEMMA! Det åker på på morgonen och hänger kvar hela dagen, supersmidigt när man går ut och in bara att dra på ytterkläderna över. Billigast möjliga från Gekås, Ullared (50 ). På dagis kör vi tajts och långärmad tajt tshirt, samma princip men liiite finare

• Ällingen

(50 kr ? skulle det stå...)

• 071001

Svarade ja, hon har fleecetröja och byxer på sig under. Det kanske inte räknas som underställ? Jag trodde det iaf.

• Lequisha

Ser att vissa svarar nej, och att de bara använder fleeceställ.
    Vad är skillnaden mellan det och underställ?

Vi har precis flyttat från Portugal så jag är totalt lost gällande vinterkläder överhuvudtaget.

• Stålis77

Både vi föräldrar och vår dotter när vi åker skidor eller är ute en hel dag, men hon har det inte när hon ska till dagis (lite krångligt för personalen att klä på och av).

• SaramedM
    Lequisha skrev 2009-10-09 09:55:10 följande:
    Ser att vissa svarar nej, och att de bara använder fleeceställ.Vad är skillnaden mellan det och underställ? Vi har precis flyttat från Portugal så jag är totalt lost gällande vinterkläder överhuvudtaget.
    underställ för mig är det man har närmast kroppen i ull
  • 071001

SaramedM, ah såna underställ, ja ja, nej det använder vi inte.

Svar på tråden Använder du underställ till ditt/dina barn?