• Chivaz

Någon som varit i Rom?

Vi funderar att ta en weekendresa till Rom utan barn och undrar vart man ska bo? Var är centrum, vilka sevärdheter ska man gärna bo nära? Har ni andra tips om Rom så blir jag också glad! Verkar som om vi får ge ca 6500kr för 2 pers, är detta ett ok pris i februari?

• Svar på tråden Någon som varit i Rom?
  • Olivia2010

Hej!
    Jag och min sambo var i Rom i februari detta år. Tycker att resan verkar dyr för er. Vi åkte med RyanAir och betalade ca 2500 för 2 personer. Sedan bodde vi på ett centralt B&B för ca 50 euro/dygn (också för 2 personer). Jag har namnet hemma och kan kolla upp vad det heter om du vill. Jag tycker att vi bodde perfekt. Rom är en liten stad med gångavstånd till de flesta sevärdheter. På hotellet fick vi en karta och tips på var vi borde gå o s v. I februari när vi åkte var vädret helt okej men ändå inte högsäsong så det var inga gigantiska köer till t ex Collosseum. Jag vill varmt rekommendera Rom då jag tyckte att vi hade en toppenresa!

• Chivaz
    Olivia2010 skrev 2009-10-05 15:48:42 följande:
    Hej! Jag och min sambo var i Rom i februari detta år. Tycker att resan verkar dyr för er. Vi åkte med RyanAir och betalade ca 2500 för 2 personer. Sedan bodde vi på ett centralt B&B för ca 50 euro/dygn (också för 2 personer). Jag har namnet hemma och kan kolla upp vad det heter om du vill. Jag tycker att vi bodde perfekt. Rom är en liten stad med gångavstånd till de flesta sevärdheter. På hotellet fick vi en karta och tips på var vi borde gå o s v. I februari när vi åkte var vädret helt okej men ändå inte högsäsong så det var inga gigantiska köer till t ex Collosseum. Jag vill varmt rekommendera Rom då jag tyckte att vi hade en toppenresa!
    Jag tar gärna namnet på stället ni bodde på. Det jag har kollat är flyg torsdag kväll och hem söndag så får man 2 heldagar, fast jag borde ju kunna komma ner till 4000-5000 kr då.
  • längtar och väntar

Vi var där i somras, flög ner till Rom med Transavia, tror vi betalade ca 220 euro för två tur/retur.
    Sen bodde vi på Hotell Best Roma och betalade knappt 1000 kr/natt.

• Chivaz

Verkar som att RyanAir har slutat flyga från Köpenhamn tyvärr

• längtar och väntar

RyanAir skulle jag aldrig flyga med! Har hört så mycket skit om dem, även från folk som jobbar inom flygbranschen! Kolla transavia! De är kanon och billiga!

Chivaz skrev 2009-10-05 19:16:17 följande:
    Verkar som att RyanAir har slutat flyga från Köpenhamn tyvärr
  • Chivaz

längtar och väntar skrev 2009-10-05 19:20:47 följande:

Det här hotellet bodde vi på www.hotelbestroma.com/
    Är det gångavstånd till det mesta därifrån? Eller ska man försöka bo närmare Vatikanen?
  • längtar och väntar

Det är gångavstånd till det mesta.. Gick hela tiden utom till Vatikanen, då tog vi tunnelbanan som kostar 1 euro per person..

Chivaz skrev 2009-10-05 19:38:39 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-10-05 19:20:47 följande: Är det gångavstånd till det mesta därifrån? Eller ska man försöka bo närmare Vatikanen?
  • Chivaz

längtar och väntar skrev 2009-10-05 19:41:29 följande:

Det är gångavstånd till det mesta.. Gick hela tiden utom till Vatikanen, då tog vi tunnelbanan som kostar 1 euro per person..
    Tack för infon! Då har jag äntligen fått reda på i vilken del man ska bo
Svar på tråden Någon som varit i Rom?