• Killen

Vad ska min fru äta mot trög/hård mage

Hej.

Hon äter en del katrinplommon men börjar tröttna på det vad finns det mer som är lösande för magen?

Mvh Killen

• Svar på tråden Vad ska min fru äta mot trög/hård mage
  • Helena77

Ja katrinplommon är nog det bästa men vanliga plommon och fikon ska ju vara bra också.Och vanlig frukt och massor med vatten.

• mimmipigg

Fibrer! Testa t ex All bran plus, det håller min mage igång iaf

• Nancy

Fibrer är alltid bra, och det finns tex i bröd. Det gäller att försöka hålla magen igång så bra det går. Päron ska också vara bra. Äter hon järntabletter ? I såna fall finns det några olika sorter att välja på, vissa är bättre mot magen än andra, hör med en barnmorska.. // Lycka till

• Aros

Förutom att äta det du redan fått förslag på så bör hon också se till att dricka ordentligt samt röra på sig. Så fyll upp en vattenflaska och ta med frugan på en promenad varje dag.

• Tola

Linfrön och ett glas rumstemeperat vatten på mogornen innnan man kliver upp!

• Skrutthöna

Hej!
    Jag äter 2 kiwifrukter om dagen! Suveränt! Det håller i alla fall min mage i trim eftersom jag är hård i magen av järntabletter. Prova det!
    Man behöver ju inte äta dom som dom är...blanda i morgonyoghurten eller gör en dessert med kiwifrukt!
    Lycka till!

• Bubblan81

Äter man fibrer så måste man oxå dricka 'mkt' vatten, annars blir det tokstopp!!

Nått som osså funkar är ju olika sötningsmedel ( vet att man ska undvika det som gravid men tipsar iaf)..

• Johannsan

gå och köp Visiblin på apoteket. det är ett fiberpreparat som man löser i ett glas vatten. Jag har kört på det och det funkar skitbra hihi.

• Agnes

Jag frågade min bm och hon rekommenderade att dricka varje kväll ett glas (1dl) tomatjuice med en matsked olivolja. Blada ihop och bara dricka.

Fungerar klockrent.

Svar på tråden Vad ska min fru äta mot trög/hård mage