Slutet på filmen The Notebook? Ologiskt?
Filmen The notebook (svenska: Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta) har jag sett flera gånger och som jag bara älskar! En av mina favoritfilmer kan jag garantera.
Men en sak stör jag mig på i den filmen, eller stör och stör, en sak jag inte fattar i filmen, det är slutet. Kvinnan som lider av demens och vet inte ens vem hennes man är och minns inte honom förrän han läser boken för henne och hon minns honom en kort stund för att sedan glömma bort allting igen.
Dagen efter så får hennes man en hjärtattack och hamnar på sjukhus och hon stannar som vanligt kvar på ålderdomshemmet och han kommer några dagar senare tillbaka till henne och går in i ett rum där hon ligger och sover, så vaknar hon och ser honom och förstår att det är hennes man. Han säger: - Hej älskling. Förlåt att jag inte har varit hos dig och läst.
Asså är jag dum eller nåt, (visst, jag vet det är bara film och påhitt)
men hur kan hon minnas honom sådär spontant när hon är dement? För nån logik bör det ju finnas i det eller?
Haha, jag vill bara veta, för jag blir så jävla fundersam och stör mig lite på det varje gång.