Vad tycker ni egenligen om att köpa beg skor till era barn ?
Det sägs ju att man inte ska använda beg skor till sina barn... men undrar vad som är så farligt med det egentligen..
Vad tycker ni ??
Det sägs ju att man inte ska använda beg skor till sina barn... men undrar vad som är så farligt med det egentligen..
Vad tycker ni ??
Vem säger att man inte ska göra det? Skoaffärerna eller?
Vi har mycket ärvda kläder, även skor.
Tycker att det är kanonbra!
Jag kommer inte ihåg vart jag hört det , bara att jag hört det...
Men tycker det är jättebra när barnen kan ärva av varandra...
Skor är ju ändå rätt dyrt och super om man kan köpa begagnat...
Någon som hört som jag att det skulle kunna vara dåligt på nåt sätt...
Det är inte så bra att gå i skor som formats efter någon annans fötter då alla fötter är olika, det är därför man inte ska köpa begagnat..
håller med sara1981, och det där STÄMMER..!!
det är INTE bra för någons fot att använda en annans skor.. eftersom att skorna formas efter ens fötter.. o passar således inte någon annans fot..
rent generellt sett så handlar jag gärna begagnat men inte skor.
alla går och sliter skor olika, köper man då begagnade skor så kan det bli fel när dom går.
men det är upp till var och en att göra som den vill. :)
Jag skulle aldrig handla beg skor till min dotter.
Jag handlar begagnat, men inte skor. Just för den anledningen som nämnts. Att skorna blivit formade av en annan fot och därmed efter en annan rygg är jättefarligt för små växande kroppar.
Det beror på hur använda skorna är, är dom väl använda så kan de ha fortmat sig efter det andra barnets fötter och inte passa mitt barns fötter.
Ja precis vad jag hört, men hur snabbt formar sig en sko egentligen efter ett litet barns fot. En del skor kanske bara används sammanlagt en månad eller nåt pga att men har fler skor eller nån annan anledning... är det då fortfarande inte okej att använda skon på ett barn till ?
Jag tänker lite så att man köper ett par nya skor till barnet sen kanske man kan använda dom begagnade som extra eller reserv sko...
Jag skulle bara köpa begagnade skor om de bara är använda några få gånger. Skridskor köper vi begagnade för de använder man ju inte så mycket.