• Lissem76

Får ni till det?

Hur har ni tjejer det med sexlusten efter att ni fått barn? min son är 8 månader och jag tycker att lusten fortfarande inte kommit tillbaka.

Vi försöker då och då men jag tycker till och med att det gör ont ibland, trots "smörjor". Visst, man kan ha det mysigt på andra sätt men man vill ju trots allt komma igång ordentligt nån gång.

• Svar på tråden Får ni till det?
  • Gladhannapanna

Nej, vi har itne ens provat efter senaste förlossningen för drygt sex månader sedan och jag saknar det knappt.

Saknar när heten men inte själva sexet.

• cisi75

Tja hur gör man ?? Jag vill oxå ha tips på hur man "kommer" igång igen ? Har precis fått barn nr 2 och suget är inte som det brukar.......

• Lot

Vi orkar inte och jag är ganska ointresserad. Stor skillnad denna gången, med första fanns lusten på ett annat sätt.

• mer grubbel

Efter åtta månader var jag fortfarande inte riktigt på humör. Det gjorde inte ont eller så, jag hade bara inte lust. Fick mensen tillbaka efter nio månader och strax efter det vände det och nu är sexet som vanligt igen. Eller, ja, lite mer avbrutet ibland, men det funkar bra.
    Du kanske bara behöver lite mer tid.

• Ankissen

Vi har inte kommit igång än och Ella är fem månader. Känner inte alls för det än - konstigt nog, men det är väl hormonerna. Minns efter första barnet att det gjorde ont under tiden jag ammade, och det begränsar mig nu.

• mer grubbel

Om man verkligen vill ha ett fungerande sexliv (vilket man ju borde) så tror jag på två saker, 1 att låta det ta lite tid, tills man känner sig mogen, och 2 att när man väl bestämt sig försöka få till det lite oftare än man har lust till. Alltså det låter kanske konstigt men för mig är det så att jag alltid är mer sugen dagarna efter sex än om jag inte fått till det på flera veckor. Lust föder lust, typ
    Och PRATA om det med partnern!

• hopee

Nej det blir aldrig av. Vi är för trötta, för lata, mannen har ofta huvudvärk. Ärligt talat ingen av oss är speciellt intressade..

• Rödtott

Ja, vi får till det! Numera ska jag tillägga.. Första året med barnet var det inte mycket med lusten för min del. Lite sporadiskt, men sällan sådär riktigt bra. Nu, 1,5år senare, har vi verkligen hittat tillbaka till lusten och får till det riktigt bra! Jag var lite orolig ett tag, och funderade på om den nånsin skulle komma tillbaka. Måste säga att det är en stor lättnad att ha kommit igång igen! (kopparspiral ftw!) Det finns hopp

• pojkens

nja, lusten är inte densamma alls. Men som någon anna skrev här så ökar den om man faktiskt har sex. Vi har infört en hångeldag här hemma. En dag i veckan som vi endast ägnar oss åt varandra, kan vara massage eller hångel elle sex eller allt. Det är faktiskt bra, annars tänker jag alltid at tjag helst vill sova eller jobba. Priorierar bort sex. Men har märkt att vi är bägge mycket gladare efte dessa dagar :)

• hopee
    pojkens skrev 2009-10-16 23:59:14 följande:
    nja, lusten är inte densamma alls. Men som någon anna skrev här så ökar den om man faktiskt har sex. Vi har infört en hångeldag här hemma. En dag i veckan som vi endast ägnar oss åt varandra, kan vara massage eller hångel elle sex eller allt. Det är faktiskt bra, annars tänker jag alltid at tjag helst vill sova eller jobba. Priorierar bort sex. Men har märkt att vi är bägge mycket gladare efte dessa dagar :)
    Kul att det fungerar för er! jag hade tyckt det känts märkligt att hångla nu av någon konstig anledning... har glömt bort hur man gör.
  • pojkens
    hopee skrev 2009-10-18 11:06:26 följande:
    Kul att det fungerar för er! jag hade tyckt det känts märkligt att hångla nu av någon konstig anledning... har glömt bort hur man gör.
    ja. lite så bir det nästan när man har hållt upp för länge. Men jag vill leva med min sambo, alltså måste vi ha ett fungerande sexliv. Så det är bara att öva upp det igen. Det går om man fortfarande är intresserad av sin partner. Men om ingen av partnerna lider av att inte ha sex så spelar det ju ingen roll. då kan man ju vara utan.
Svar på tråden Får ni till det?