Inlägg från: With a devilish smile |Visa alla inlägg
  • With a devilish smile

erfarenheter son ung bonusförälder

Räknas väl också som ung bonusförälder antar jag (är 20 år).
    Har två bonusbarn , men den yngsta bor 65 mil härifrån .
    Den äldsta som snart är 10 år bor här varann helg & det ser ut som vilken annan familj har även en gemensam dotter på snart 1 år & det flyter på jättebra.
    Det är allt från roligheter till bråk precis som i ett kärnfamilj haha.

Är det något speciellt du undrar över just över hur vardagen o så fungerar?

Ängla 081028
  • With a devilish smile
    barkbåt skrev 2009-10-10 21:24:44 följande:
    Jag undrar litegranna ang. relationen till sambo mm.Barn kommer ju alltid i första hand och när man inte har nåra egna så är det bra om man får lite pepp av sin sambo. Tror denne inte alltid förstår vilken omställning det är för en 20åring att kliva på den bussen. Vi har vanligtvis varannan vecka men nu blir det förmodligen heltid fram till årsskiftet.Hur får ni relationen att gå ihop, hur förklarar man på ett bra sätt för sambo att man behöver kvalitetstid och kärlek för att få allt att gå ihop. Känns lite som att jag kört fast.Jag vill inte behöva känna mig bortglömd i mitt eget hem!
    För vår del så har det aldrig varit några problem att få egen tid ( oavsett då när min bonusdotter bodde här konstant i 1mån) . Det blir vad man gör det till men man får respektera att ett barn kommer i första hand precis som jag känner när jag själv är mamma. Det är inte konstigare än med egna eller bonusbarn man får helt enkelt ta sig tid för varandra & det är viktigt att man pratar öppet om det med varandra.S
    Säg som det är till din sambo & nu när ni har varann vecka har ni tid för varann då väl ? Och på heltid ja då är det kvällar & ev barnvakt då & då som gäller kanske?
    Ängla 081028
Svar på tråden erfarenheter son ung bonusförälder