• HannaPanna29

Hur hittar jag en mammagrupp?

Hej hej!

Jag bor på Södermalm i Stockholm och går hos Mama Mia. De är jättetrevliga, men håller inte i några föräldragrupper så nu undrar jag hur jag ska göra om jag vill gå med i en grupp nån annanstans. Får man det? Hur hittar man annars roliga föräldrar man kan hänga med när man är föräldraledig? Känns som på lågstadiet när alla redan hade hunnit bilda klungor...

• Svar på tråden Hur hittar jag en mammagrupp?
  • anirac1

Jag upptäckte idag att min öppna fsk har en träff för första gångsföräldrar varje måndag. =D Vilket känns jätte bra å veta då jag ska få i dec =)

• HannaPanna29

Nice! Vilken öppna förskola är det?

• anirac1
    HannaPanna29 skrev 2009-10-06 18:13:33 följande:
    Nice! Vilken öppna förskola är det?
    Den på ekerö
  • HannaPanna29

Lite långt bort tyvärr, men tack för tipset!

• UnDeuxTrois

Åh, jag skulle oxå vilja gå i en mammagrupp. Tycker det är så dumt att man inte får gå med andra barnet. Vi har flyttat sedan förra förlossningen så det hade varit kul att lära känna nya mammor.

• Glimra2
    HannaPanna29 skrev 2009-10-06 17:10:42 följande:
    Hej hej!Jag bor på Södermalm i Stockholm och går hos Mama Mia. De är jättetrevliga, men håller inte i några föräldragrupper så nu undrar jag hur jag ska göra om jag vill gå med i en grupp nån annanstans. Får man det? Hur hittar man annars roliga föräldrar man kan hänga med när man är föräldraledig? Känns som på lågstadiet när alla redan hade hunnit bilda klungor...
    Jag går också på mama mia söder.. Starta en mammagrupp här på FL {#lang_emotions_smile}
    När har du BF?
  • HannaPanna29

Haha, jo, det skulle man kanske kunna göra. Kan bara bli så förvirrad av alla "vi som ska ha i mars"-trådar att jag tänker att alla andra blir det också och sen blir det inget av det. Kanske borde testa ändå...

Jag har än så länge BF 8:e mars men ska dels på RUL på fredag då de kanske ändrar, plus att min lille grabb (vi har gjort fostervattenprov) har gastroschisis så risken är stor att det blir ett kejsarsnitt innan den 8:e för att minska riskerna att han börjar göra knopar där inne...

• HannaPanna29

Hope: när ska du ha?

• snöflingan74

Hej! Jag går på Södermalms MVC i Hammarby Sjöstad, men än har jag inte hört om någon föräldrargrupp - har å andra sidan bara varit på inskrivningen . Däremot har jag förstått av kompisar att BVC ordnar mammagrupper när barnen väl är födda så då hittar man säkert ett gäng. Har för övrigt nästan samma BF - 11 mars. RUL på tisdag. Blir spännande. HannaPanna - lycka till på fredag!

• HannaPanna29

Men tror du att man får haka på er MVC även om man inte går där? Tack för lycka till:et. Jag kanske skriver en rad när jag varit där.

Svar på tråden Hur hittar jag en mammagrupp?