• HannaPanna29

Hur hittar jag en mammagrupp?

Hej hej!

Jag bor på Södermalm i Stockholm och går hos Mama Mia. De är jättetrevliga, men håller inte i några föräldragrupper så nu undrar jag hur jag ska göra om jag vill gå med i en grupp nån annanstans. Får man det? Hur hittar man annars roliga föräldrar man kan hänga med när man är föräldraledig? Känns som på lågstadiet när alla redan hade hunnit bilda klungor...

• Svar på tråden Hur hittar jag en mammagrupp?
  • Fjärilslarven
    snöflingan74 skrev 2009-10-07 19:56:26 följande:
    Hej! Jag går på Södermalms MVC i Hammarby Sjöstad, men än har jag inte hört om någon föräldrargrupp - har å andra sidan bara varit på inskrivningen . Däremot har jag förstått av kompisar att BVC ordnar mammagrupper när barnen väl är födda så då hittar man säkert ett gäng. Har för övrigt nästan samma BF - 11 mars. RUL på tisdag. Blir spännande. HannaPanna - lycka till på fredag!
    Nämen vad trevligt, jag går också i Sjöstan och ska på inskrivning imorgon så jag ligger lite efter er. Vet att de har mammagrupper där för min syster har varit med i såna med båda sina barn.
  • Glimra2
    HannaPanna29 skrev 2009-10-07 17:24:39 följande:
    Hope: när ska du ha?
    Jag har BF 24/1.. så nu e jag i v 25{#lang_emotions_smile}
  • UnDeuxTrois

Hur är det för omförderskor, får de oxå gå på BVC:s kurser?

• snöflingan74

Fjärilslarven, kul med inskrivning! Vet du vem du ska gå hos?

HannaPanna - jag skriver när jag varit på nästa besök så kanske jag fått veta mer om grupper etc.

• Fjärilslarven
    snöflingan74 skrev 2009-10-08 14:47:38 följande:
    Fjärilslarven, kul med inskrivning! Vet du vem du ska gå hos? HannaPanna - jag skriver när jag varit på nästa besök så kanske jag fått veta mer om grupper etc.
    Hon heter Lena. Vem går du hos?
  • Skruttensmamma

Jag har ingen kontakt alls med MVC-gruppen, däremot fick vi mammor i BVCgruppen väldigt bra kontakt. Och öppna förskolan är ett bra ställe att hitta andra trevliga mammor på. Sen har vi ju gått på babysim oxå och lärt känna några där.

• helena84

Kolla med församlingarna runt om där du bor...de brukar ha mammagrupper, babygrupper o barngrupper.
    Man behöver ju inte vara medlem i svenska kyrkan eller vara troende för att gå dit.
    Alla är välkomna!

www.hemmahoshelena.bloggsida.se

• HannaPanna29

Okej dagens dumma fråga i kombination med dagens fördom: Blir man kompis med folk på öppna förskolan och babysimmet? Så där så man byter nummer och går och fikar? Jag är väldigt utåtriktad och pratar gärna med folk men tycker ofta att när det väl gäller så har man ofta bytt nr i ren artighet, att man inte riktigt hör av sig sen. Låter kanske lite negativt men förstår ni vad jag menar?

Å andra sidan vet man ju inte förrän man har testat så det är väl bara att pluppa ut bebben och knata iväg till babysimmet...=)

• Fjärilslarven
    HannaPanna29 skrev 2009-10-08 16:38:00 följande:
    Okej dagens dumma fråga i kombination med dagens fördom: Blir man kompis med folk på öppna förskolan och babysimmet? Så där så man byter nummer och går och fikar? Jag är väldigt utåtriktad och pratar gärna med folk men tycker ofta att när det väl gäller så har man ofta bytt nr i ren artighet, att man inte riktigt hör av sig sen. Låter kanske lite negativt men förstår ni vad jag menar?Å andra sidan vet man ju inte förrän man har testat så det är väl bara att pluppa ut bebben och knata iväg till babysimmet...=)
    Min syster säger att man blir det och hon är inte galet utåtriktad och tar för sig utan är rätt normal, kanske till och med lite blyg. Så jag litar på henne. Hon har drösvis med nya kompisar från de senaste 2½ åren då hon varit mamma.
  • HannaPanna29

Det låter ju härligt!=)

Svar på tråden Hur hittar jag en mammagrupp?