Kommer han välja mig?
Jag är en tjej som är 36 år och har en dotter på 4 år. För snart tre år sedan träffade jag en man inom jobbet som jag blev fantastiskt attraherad av. Jag var gift vid det tillfället, likaså han.
Under denna period jobbade han utomlands så vi höll kontakt via email och telefon. Våra känslor blev starkare och starkare. Efter ett halvår sågs vi när han var hemma i Sverige och vi bekräftade att vi var kära i varandra och han uttalade även orden att han älskade mig.
Ett år senare flyttade han hem och vi fortsatte vår relation. Vid några tillfällen gjorde jag försökt till att skilja mig - men var för feg. Han sa att han inte kunde skilja sig pga olika omständigheter hela tiden.
I somras tog jag steget och separerade från min man och flyttade till en egen lägenhet. Det var och är fantastiskt. Den ande mannen och jag har träffats än mer intensivt och jag tror honom då han säger att jag är hans livs kärlek. Han har också barn och de har träffat mig, i en park och på restaurang. Frun kommer inte från Sverige och han har varit rädd vad som händer om han skiljer sig.
Nu har han dock separerat på prov, sen två veckor, men ej kommit fram till att göra det permanent med henne. Han sade så sent som i fredags att han vill verkligen separera, men i lördags när de pratade med varandra kunde de ändå inte fatta besultet. Jag ser två anledningar: ett - han är för feg och kommer aldrig göra det. två: han har bestämt sig - och vill få henne att känna att det är ok (hon har enligt honom gått från att vara rabiat när han pratat om skilsmässa tidigare till att kunna resonera och säga att de skall vara ifrån varandra via business trips i tre veckor och sedan bestämma sig). Jag fick ändå nog. Jag sa att jag måste gå vidare. Han blev väldigt ledsen men förstod mig.
Nu ångrar jag mig? Gjorde jag fel? Får det honom att inte separera? Eller gjorde jag rätt?
Jag är förvirrad....