• Anonym (Hjälp!)

Billigaste elbolaget?

Vi har endast Vb-energi men jag tycker det blivit så dyra räkningar senaste tiden. Den senaste är på 502 för EN månad...

Vi bor i en 3a på 85 Kvm, har diskmaskin men det är i snitt 2 maskiner/veckan vi har igång. Jag brukar gå runt och släcka alla lampor om man inte är i just det rummet.

Vad har ni för bolag? Vilka är bäst? Finns det något som har lägsta pris-garanti eller liknande? Enligt elskling.se ska vi ha ''din el'' - nåt företag från Gbg men jag har läst mycket negativa kommentarer på deras sida.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-15 13:07
    Bytte förra veckan till kundkraft, de förhandlade om nytt pris igår och det slutade på 44,50 öre/kWh! Lite billigare än 62 öre som jag har nu!

• Svar på tråden Billigaste elbolaget?
  • anirac1

Vi har ekerö energi. Och vi har sänkt vår konstnad med 1000-1500 kr i månan...

• Enamorada

jag kollade elskling för ett tag sen och bytte till din el för det var billigast... blir lite orolig när du skriver att du hört mkt negativt om dem.. men men vi provar och ser och bildar vår egen uppfattning.. band oss på ett år så det är ju inte så väldans lång tid om man vill byta sen.. vad jag förstår så är det ett nystartat bolag, mars lr vad det var...

• Anonym (Hjälp!)

anirac1
    Hur bor ni?

Enamorada
    Jag läste på deras hemsida och där får man skriva i nåt slags forum, och det verkade vara många som haft lite strul. Va det länge sen ni bytte, har ni hunnit få någon räkning och kan jämföra?

Dum fråga kanske men kan vem som helst byta till dom, vi bor inte i Gbg...

• Mamsis

Jag kollade också på elskling. Det företag jag hade var lite dyrare än det som enl elskling var billigast för mig, men vad tusan! 48 öre om året kan jag stå ut med

Kolla vad skillnaden blir jämfört med det näst dyraste, det kanske inte är så mycket?

• Enamorada

oki då ska jag kolla det, tack. nä det var nog inom två veckor sen så vi har nog ångerrätt än... ja det spelar ingen roll var man bor vi bor inte heller i gbg.

• anirac1

Anonym (Hjälp!) skrev 2009-10-06 18:40:44 följande:

anirac1Hur bor ni?EnamoradaJag läste på deras hemsida och där får man skriva i nåt slags forum, och det verkade vara många som haft lite strul. Va det länge sen ni bytte, har ni hunnit få någon räkning och kan jämföra?Dum fråga kanske men kan vem som helst byta till dom, vi bor inte i Gbg...
    Vi bor i en friståend villa på 76kvm. Å visst kan du byta till dom MEN tänk på att det kostar att ha ett annat elbolag eftersom ditt komunala elbolag förmodliga kommer att ta betalt för att leverera fram elen från ett annat bolga. DET behöver inte vara så men det är så här i min komun.
  • Anonym (Hjälp!)

Vad är bäst - fast, rörligt eller mixpris??

Mamsis
    Haha, ja kanske de... Har faktiskt inte så stor koll på detta.. kikade lite idag och lustigt nog ringde de från vb strax innan jag startade tråden med ett erbjudande. Eftersom jag står på lägenheten så vill de ju prata med mig, och jag fattar nada!

Enamorada
    Hoppas länken funkar... www.dinel.se/Privat/Forum/

• anirac1

Anonym (Hjälp!) skrev 2009-10-06 18:52:25 följande:

Vad är bäst - fast, rörligt eller mixpris??MamsisHaha, ja kanske de... Har faktiskt inte så stor koll på detta.. kikade lite idag och lustigt nog ringde de från vb strax innan jag startade tråden med ett erbjudande. Eftersom jag står på lägenheten så vill de ju prata med mig, och jag fattar nada!EnamoradaHoppas länken funkar... www.dinel.se/Privat/Forum/
    Vi har fast pris.
  • Conrad

Bäst är att gå in på Elpriskollen som drivs av Konsumentverket
    www.ei.se/elpriskollen/
    Bäst tycker jag det är med rörligt elpris.

Förutom för själva elen betalar man till det lokala elbolaget
    för transporten.

Även om ni inte vill byta, se till att ni inte har ett avtal som
    heter "tillsvidarepris". Det är ett annat ord för dyrt-som-tusan

• Trollmor 86

Vi är medlemmar i något som heter Kundkraft. De förhandlar om elpriset åt privatpersoner.

I våras fick vi billigast elpris med kraft och kultur, nu vet jag inte hur det ligger till.

Men smidigt med kundkraft då det sänkte våra kostnader rejält och så slipper man att förhandla med alla stora/små bolag själv.

Du kan läsa mer på kundkraft.se

Svar på tråden Billigaste elbolaget?