• Thippa

Eye Q eller annan fiskleverolja till barn?????

Är det någon som prova eyeQ tuggtabletter till sin barn? vad tycker dem om dem? Hur smakar dem? Tar dem tabletterna utan problem?
    Varför ger ni dem till era barn o hur gamla är dem?

Är det någon som ger eskimo kids lr annan omega3 till sin barn? Har ni blivit rekommenderade att ge det till era barn?

• Svar på tråden Eye Q eller annan fiskleverolja till barn?????
  • Teskedsmamman

Det är inte fiskleverolja man ger, idag ger man a/ad-droppar istället för fiskleverolja.

Däremot så ger jag mina barn Eye Q tuggisar och de käkar dem som godis typ, de får 2 om dagen och vill gärna ha fler... De smakar jordgubb.

Mina är 5, 4 och 2 år och den lille har tagit dem sedan han började käka fast föda.

Ingen har väl rekommenderat dem, men sunt förnuft styr i vårt fall... i dagens matkultur finns alldeles för lite EPA och DHP fetter.... *reserverar mig för att ha med rätt mokstäver *

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Thippa

Tack för ditt svar... Men finns här inga andra som ger sina barn omega3? Skriv gärna o berätta.

• sunsed1

Eskimo kids, flytande form. Dottern fick det från 3 -4 år, sen slarvade vi mer och mer och slutade helt när hon blev 5. Kanske dax å börja igen. Hon gillade verkligen fiskoljan innan och det är ju bara nyttigt.

• apelsinkrokant

hejsan
    våra barn äter eyeQ
    5 & 8 åringen tar tuggisar som smakar jordgubb och älskar/tjatar om dom.
    stor killen 11år tar sånna man sväljer istället..

• Hallonmopeden

Vår 7-åring har ätit EyeQ i 2 år. Han får tuggisar men väljer att svälja dom hela, för han tycker de smakar äckligt. Jag hade tänkt köpa vanliga kapslar men i butiken sa de att dom är så hårda i jämförelse med tuggisarna så det är lättare att svälja dom som är lite mjuka... Ska nog börja ge lillebror också snart (han är 4,5 år).

• Tryfflan

Jag har försökt med både Eskimo kids och tuggisar med någon apelsinsmak. Dottern vägrar ta båda två.

Hon har lite sömnproblem och jag har läst att det kan hjälpa med Omega 3. Dock har jag löst det på annat sätt eftersom det gått riktigt dåligt med dessa medel ovan.

Jag har massa tuggisar kvar, om du vill kan jag skicka dom till dig så får ni prova. Jag köpte en burk med 90 tabletter varav jag tagit två själv och dottern en.... så bra gick det ;)

• Maya

Mina barn äter EyeQ tuggisar med jordgubssmak. Började med dem då jag fått veta att de kan vara bra för barn med neuropsykiatriska funktionshinder och någon slags effekt vill jag nog tro att de har. Många av de viktiga fettsyrorna får vi ju inte i oss i vår dagliga kost.

Svar på tråden Eye Q eller annan fiskleverolja till barn?????