Inlägg från: MammatillO |Visa alla inlägg
  • MammatillO

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hmm är det normalt att en bodysuit spricker vid knapparna vid 2 dagars användning? inget våld har brukats .

har reklamerat men butiksägarinnan sa att hon inte trodde det skulle godkännas .

• MammatillO

jag Min tja rätt så "lokala" butik , alltså några Km härifrån ASKOS heter det den hade blivit glest i tyget på 2 ställen och ena där det var glest i var det hål *morr*

Men jag undrar om det med reklamationen har med att jag köpte den på rea ?

blev rätt så förbannad då om jag fattat allt rätt i denna tråd att man endast får ett nytt plagg vid en ev reklamation? men hon har ju inga dalmantiner suits kvar oc h då fick jag isf välja att köpa en ny från höstens kollektion med bodysuits men att lägga pengar i mellan ...

fan va sur jag blir ! köpte ju ett rea plagg för att man vill kunna spara pengar och för att dalmantiner printet har jag velat ha läääänge .

Buttelina skrev 2009-10-12 18:24:09 följande:
    små i strl har jag hört

SKITSNACK!! det ska reklameras!! vilken butik var det?
  • MammatillO

Vad jag fattar det så får jag det inte

får man ens göra så som säljare bara för att dom inte har bodysuits på rea i lillens storlek bara anta att jag ska lägga mellanskildnaden och få en från höstens kollektion? 2 gångers användning och det blir sådär ..

Milliz skrev 2009-10-12 22:14:00 följande:
    Men får du inte pengarna tillbaka då om de inte kan erbjuda dig en ny rakt av?Hej förresten!
  • MammatillO

Hon trodde som sagt inte att reklamationen skulle ens gå igenom , jag blir galen !!!

Zvartaliljan skrev 2009-10-12 22:33:25 följande:
    nej det får dom INTE! Du har reklamationsrätt ändå, du borde få pengarna tillgodo för något annat.
  • MammatillO

Nej var helt "vanliga" varor som bara ej blivit sålda på ordinarie pris..

ska jag kräva att få tillgodo kvitto om det inte går igenom ändå?

Zvartaliljan skrev 2009-10-12 22:39:07 följande:
    Nä inte mot Molo, men hon har en skyldighet mot dig som kund ändå. Även om hon bara har 6 månaders reklamationsrätt från inköpsdatum till Molo så det säkert är för sent att reklamera till dom så ändrar det inte något för dig. Du har din reklamationsrätt enligt lag, även om du köpt den på rea. Om det inte var så att den var nedsatt pga 2:ahandssortering eller dylikt
  • MammatillO

Askos /Baby o barn i min grannkommun.

Buttelina skrev 2009-10-12 22:40:25 följande:
    vilken butik var det?
  • MammatillO

Säkert den lite flummiga tanten som brukar jobba där och inte sofia som sa det.

Milliz skrev 2009-10-12 22:42:06 följande:
    Oj, nä det låter ju inte riktigt klokt.. Hoppas det löser sig och att du får pengarna tillbaka!
  • MammatillO

Precis Var min mormor som lämnade in suiten dit och nu står jag utan någon ersättnings vara eller sådant i 3 veckor *grrr*

Milliz skrev 2009-10-12 22:43:29 följande:
    Ja det tycker jag att du ska.. De ska inte gå sönder efter man har använt de två gånger ju!
  • MammatillO

Hon sa att det skulle ta 3 veckor att reklamera den .

Milliz skrev 2009-10-12 22:46:50 följande:
    Varför i 3 v? Tar reklamationen så länge? Hur som helst måste de väl ersätta den så det borde de ju då göra direkt tycker man ju..
  • MammatillO

Nu har jag varit borta härifrån lite Så nu vill jag ha uppdate vad ska liljan få för något flicka/pojke?

jag har chansat tidigare och trodde det var en liten söt pojke som bor där inne

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15