Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hej

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Everlonn skrev 2009-10-11 20:03:00 följande:
    Heeeej!!! Saknat dig! Hur är det?
    Söt du e då {#lang_emotions_kiss}

Nja... Livet har varit roligare kan man säga...

Förutom mitt avskyvärda X så uppdagades mitt i vår bostadsförsäljning en hemsk sak..

Förra ägarna har ett lån kvar med denna lägenhet som säkerhet, dom själva är överbelånade och kan inte betala.. Kortfattat har vi hamnat i en ekonomisk kris då vi äger bostaden, så vi har fått en skuld på en halv miljon kronor som inte är vår, vi får inte sälja bostaden, vi sitter helt låsta... Helt fruktansvärt och vi jobbar på med skuldfrågan dagarna i ända..
  • RååSa BuBBlan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-11 20:03:29 följande:
    Hej!Vad du har varit saknad
    Hej sötisar...   *pössa* {#lang_emotions_kiss}

Trött och sliten kikar jag in en snabbis bara.. Saaaaaknar er {#lang_emotions_heart}
  • RååSa BuBBlan
    Everlonn skrev 2009-10-11 20:08:49 följande:
    Men?? Så kan det väl inte gå till????
    Det är tyvärr så hemskt att det gått till så   Nåt har gått fruktansvärt galet i den affären, bankerna jobbar, mäklaren jobbar eller mörkar?, förra ägarna mörkar och vi sitter helt chockade...

Får vi ingen rätsida på hur fasiken det har gått till så är vi i personlig konkurs.. Vi kommer dock ALDRIG ge med oss... Det blir tidningar, tv, jurister och allt!!

På HSB sa damen att hon varit med om detta EN gång tidigare på sina 9 år i sitt arbete..

Vi är bara sååååå trötta!!!
  • RååSa BuBBlan
    Duntoffla skrev 2009-10-11 20:09:55 följande:
    VA?? HUr 17 kan det ha gått till?
    Är det som vi tror så fulade en av de förra ägarna till sig ett lån samtidigt som vi satt på banken inför tillträdet, han kom nämligen en halvtimme sent och är en riktig buse .. Det är ju bedrägeri absolut, men processen blir lång för vår del..

Det är bara en soppa och ett kaos utan dess like..
    trunken81 skrev 2009-10-11 20:10:34 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-11 20:06:54 följande: Men guuud! vilken soppa! Stackare...kommer det kunna gå att lösa? det är ju inte er skuld?
    Det spelar liksom ingen roll vems lån det är... Det är knutet till den här lägenheten och den äger vi, om vi säljer den så måste vi betala in en halv miljon till deras bank vilket vi självklart inte kan, så här sitter vi.. Och skiter den riktiga låntagaren i sina betalningar så tar kronofogden lägenheten av oss.. *panik*
  • RååSa BuBBlan

Nu pratar vi om nåt skojsigare

Får fel i hövvet av att tänka på de där....

• RååSa BuBBlan
    Duntoffla skrev 2009-10-11 20:18:59 följande:
    Nä fy! ja, på något vis måste ni ju kunna ta er ur det här. Fy fasen alltså! Ring alla media ni kommer på. "uppdrag granskning" eller vad det heter?
    Tyvärr finns det fall där man INTE tagit sig ur det...  *panik*
  • RååSa BuBBlan
    GRATTIS ISABEL I EFTERSKOTT {#lang_emotions_heart}

Vilken sööööt liten kisse hon fått {#lang_emotions_sunny}
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-10-11 20:22:24 följande:
    gumman som jag tänkt på dig!!! kramar
    Tack sötis {#lang_emotions_heart}

Hoppas Isabel hade en underbar födelsedag
  • RååSa BuBBlan
    trunken81 skrev 2009-10-11 20:22:54 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-11 20:18:36 följande: Tycker så synd om er. Hoppas verkligen att ni inte ska behöva gå igenom en lång och jobbig process även om det ser mörkt ut nu...vilka svin det finns!!!!!!
    Tack snälla!  Det MÅSTE lösa sig!!! Ja fy F A N vilka svin de finns alltså!!
    Olivers Mamma skrev 2009-10-11 20:23:14 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-11 20:18:36 följande: usch o fy, jag läste om ett sånt fall i rättskunskapen. Hoppas verkligen att ni får löst det. de som tagit lånet har ju som jag förstår det inte haft rätt att göra det. hoppas verkligen de får fängelse dock hjälper ju inte det er i den sits ni äri nu. skulle kfm knacka på dörren får ni ju bestrida er gula o blåa....
    Ja jag lovar vi kommer kriga tills vi dör om de här!!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15