Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2009-11-08 10:01:23 följande:
    Haha nu kom Lalalongs bilder dubbelt
    Jag såg det!
    Men tack båda två för hjälpen!

Och hej tråden... jag har ju inte varit med i denna tråden innan, utan bara slängde mig in i Salg-snacket
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2009-11-08 10:04:04 följande:
    Välkommen hit också då!!
    Tack så mycket!
    Tjollabolla skrev 2009-11-08 10:04:48 följande:
    Men nu får du hänga med Tyckte du hade fått MASSA för dina pengar! Såå mycket fint!
    Ja, det tycker jag med!! Är supernöjd
    Även om Klara som sagt bara gillade dino-tröjan. Allt annat var fult sa hon. Mest för att jag sa att det var fint tror jag. Jag ska säga idag att hon inte får ha kläderna på sig, för de är fula. Så kommer de på snabbare än snabbt.
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2009-11-08 10:09:02 följande:
    Så mycket fint lalalong - tror inte du fattar vilket fynd du gjort som hittat en långärmad älgklänning Jag letade i nästan ett år överallt efter den o hittade den till slut på trendsales...ingen mer har den vad jag vet! Vilken storlek hittade du??
    Oj då... nä, det fattar jag nog inte Jag kan ingenting om det där. Jag förstod efter en liten stund att den där kotröjan var speciell. (Även om det inte är så eftertraktat med tröjor i den strl kanske...)... det hade jag ingen aning om. Och så älgklänningen också, vad kul ändå. Den är i strl 92. Jag tycker klänningarna var så himla stora i storleken och så hittade jag denna i 92 fast att det på pappret borde vara för litet, men jag tycker det ser lagom ut. Så jag tog den. Älskar älgarna!
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2009-11-08 10:16:09 följande:
    Jo men den är liten i storlek, Maia har den i 104 och den är lika liten/stor som flowerklänningen i samma modell i strl.92
    Haha, så typiskt!
    Aja, får se sen när vi provar den hur det blir
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2009-11-08 10:16:48 följande:
    heej tack för igår nu får du stanna här i tråden hos oss ju vill se din bebis i bildis med om sisådär 10veckor
    Tack själv!
    Ja, jag ska försöka hänga mig kvar.
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2009-11-08 11:27:48 följande:
    *ASG* Stackars Butte! Ville ni bli av med henne eller vad?
    Haha! Ja, jag tyckte hon verkade så otrevlig!

Näääää!! Men det blev grönt ljus ju! Då sa min reflex... KÖR!
    (Ni ska se mig när jag jag ska stänga på jobbet. Då trycker jag igång larmet och kastar mig ut genom dörren och trycker igen den fort som attans!!! Det är lite samma där... man vet ju aldrig hur lång tid det tar innan larmet går... eller ett grönt ljus blir rött igen!)

Andra gången hade jag redan hunnit fram en bit innan tjejerna i baksätet gjorde mig uppmärksam på att dörren fortfarande var öppen, så då var bilen rakt under bommen! Den ville jag inte ha i taket.. så jag fick fortsätta köra så vi kom förbi den ju
    Men jisses vilken uppståndelse
    Kul var det i alla fall
  • Lalalong

Hej hopp! Attans så sliten man är fortfarande... helt slut! Har ändå sovit middag en stund också
    Det har i alla fall varit en riktigt lugn dag, vi körde iväg och satte lite ljus och blommor på svärfars grav (han gick bort i våras... första fars-dag utan honom). Alldeles lagom med aktiviteter dagen efter salg med andra ord!!

Försöker få någon ordning på lådan med kläder till bebisen. Hade noll koll vad som fanns där i!! Och ja.. jag har till och med gjort en lista och allt. Ganska skevt fördelat... bland vissa saker. Men ganska lätt att fixa till. Framförallt har jag sjukligt många bodies i 62 men nästan inga i 68. Men det finns det ju tid att fixa. Fick i alla fall lite överblick på vad som behöver handlas och det är suits!! (Och pyjamaser... men det känns som suit kan räknas dit också ). Men shoppingen får ligga vilandes ett par veckor nu till vi vet vad som finns där inne

• Lalalong

Idag gick Klara till förskolan med Älgklänning och rosa plyschtights från MeAndI. Superfin var hon och det tyckte alla andra också så klart! Fast idag fick jag även kommentar riktad till mig "Åhh, vad fin den var!", det får man inte höra så ofta

Det var ju någon aspirant på den där klänningen och jag sa att jag skulle testa den först, passar den så var det en "keeper" för jag älskar verkligen älgmönstret! Men jag tog ju den i 92 och hörde här att den var lite mindre i strl än andra klänningar, så jag var rädd den var för liten. Men till min stora lycka så var den inte alls det!! Tvärtom var den nästan lite stor tycker jag... Men funkade absolut! Så den behålls

• Lalalong
    SmillaMilla skrev 2009-11-10 07:56:45 följande:
    Åhhh låter jättefint. Meandi o molo är ofta fina matchningar. Svea har i dag me&i grön kattröja och molos vit/rosa taights i dag. Superfin kombo.
    Ah, låter hur fint som helst!!
  • Lalalong
    Tjollabolla skrev 2009-11-10 08:09:39 följande:
    Oh så fint! Milos fröknar säger alltid att han har så fina kläder Dom säger aldrig åt mig att namnmärka för hans kläder känner dom igen, hehe.
    Haha, härligt!!
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 19:25:37 följande:
    Alltså OT sorry...skrattade så gott när Felipe fick detta brev från csn idag : "Nu tar vi ett steg till i vår satsning på en bättre miljö och skickar årsbesked på elektronisk väg, istället för med vanlig post" Ehh...och det skickar dom ett BREV med vanlig post för att berätta??
    Haha! Vet du vad?
    När jag kom hem sa min man nästan exakt samma sak
    "Vet du, jag fick brev från CSN att de inte ska skicka ut brev mer för de ska värna om miljön... vad bra att de valde att skicka ett _brev_ för att tala om det".
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15