• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Godmorgon förresten!

• Tejja

Angående vaccinationen, så läste jag precis i tidningen att nu rekommenderas även barn från 6 månader (som inte är i riskgrupper) vaccinering. De har gjort en studie på 51 barn och kommit fram till att det är ok. Tycker att det låter som aningens litet underlag. Argumentet var oxå att det är så stor del av de svårt inskjuknande som är under 4 år.

• Tejja
    Mawe123 skrev 2009-11-13 09:18:19 följande:
    Håller med, men vad är alternativet? Två små barn i min bekantskapskrets har haft det och varit riktigt dåliga, nu är de bättre och fick hjälp på sjukhus. Men vad gör man om sjukhusset vägrar ta emot som man läser om i tidningarna? Tycker att det känns som att välja mellan pest och kolera, vaccinera eller låta bli? Vi åker till Thailand i början av dec, och det gör att jag vill vaccinera, för jag vill helst inte att barnen blir sjuka i ett helt främmande land -det skulle vara ännu värre.
    Ja, alternativet kan ju vara att inte vaccinera.
    Förstår verkligen att du vill vaccinera inför er Thailandsresa. Jag tycker mest bara att studien på 51 barn inte borde ligga till grund för beslutet, då borde man väl mer grunda beslutet på alla andra som redan vaccinerats runt om i världen.
    Jag tycker att det är otroligt jobbigt med alla beslut man måste ta som förälder. Det känns som om att det alltid finns dåliga saker med alla val man måste göra som det känns som om man måste söka vidare info om. Det är ju en sak när beslutet bara gäller mig själv, men när det handlar om andra människor så tycker jag att det är jobbigt.
  • Tejja
    solouniko skrev 2009-11-13 09:27:46 följande:
    Ja han blev ju inte superglad, haha. Efter att ha hållt på försöka i en timme, så kommer jag och liksom "förstör" allt. Fast han tyckte såklart också att det var jobbigt..
    Ni får bestämma en strategi innan, så att ingen behöver känna sig överkörd. Ni kan ju kanske ha sms-kontakt eller så. 
  • Tejja

En liten OT traderafråga till expertisen!  

Jag hade tänkt förlora min "sälja-på-tradera-oskuld" i dagarna.
    Har en molooverall och en molo vant-fleece på lut. Är det viktigt med söndagsavslut, eller funkar det bra när som under helgen?
  • Tejja
    Busbellan skrev 2009-11-13 09:33:36 följande:
    God morgon tjejer!! Nu är barnen lämnade på dagis och jag borde egentligen påbörja läsningen av allt jag ska ha läst tills på måndag, men det får vänta en liten stund
    Klart det får vänta en stund, man måste ju få sitta en liten sväng och bara vara efter morgonruschen!
  • Tejja
    Mawe123 skrev 2009-11-13 09:43:53 följande:
    Ringde Bvc nu och får komma och vaccinera min 2 åring halv elva idag. Det känns bra. Kan självklart visa sig i efterhand att det är fel val, men som du skriver är det massor av jobbiga val man måste göra och beslut man måste ta som förälder. Tänk förrut tyckte jag det var jobbigt med pensionvalet, fonder eller garanterad ränta hmm.. det är ju en baggis jämfört med detta!
    Eller hur! Beslut rörande sig själv är ju en sak, men angående sina barn är det ju annorlunda...
    Tjollabolla skrev 2009-11-13 09:45:47 följande:
    I vår morgontidning stod det att det är ca 5000 svenska barn som fått vaccinationerna för att dom är i riskgrupp, så det baseras på det också, det känns bättre . Sen är det ju såklart ingen som vet ngt om dom långsiktiga biverkningarna, men jag tror inte detta vaccinet är farligare än ngt annat...
    Det är ju skönt!
    Nej, jag tror inte heller att detta vaccin är farligare än något annat vaccin. Jag var rätt ifrågasättande till att vaccinera mot barnsjukdomarna oxå. (Vilket jag sedan tilll slut ändå gjorde.)   
  • Tejja
    ChokladMoshin skrev 2009-11-13 09:44:34 följande:
    Jag brukar få bättre med bud om jag har avslut på måndagskvällar.
    Busbellan skrev 2009-11-13 09:43:56 följande:
    Om du ska ha avslut under helgen så tycker jag absolut du ska ha det på söndagkvällen, fredag och lördag är inte särskilt bra tycker jag. Jag brukar försöka få avslut mån-tors eller söndag kväll
    Tack, då ska jag kanske vänta ett par dagar då.
    Är det något annat jag ska tänka på?
    Hur lång tid tar det att lägga upp en auktion- första gången man gör det?
  • Tejja
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 09:51:51 följande:
    God morgon Inte hjälpte det någe vidare att vara iväg på salg x 2 förra veckan för nu är jag suuugen på att köpa något litet igen 
    Det är jobbigt det där med shoppingsuget...Det verkar inte ha något logiskt samband med tidigare gjord shopping.
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 10:13:00 följande:
    alltså SERIÖST hur desperat kan man va?? www.aftonbladet.se/nyheter/article6115193.ab Nu har väl den här hysterin gått liiiite väl långt va? sorry OT
    Du är förlåten för att vara OT. Skulle vi inte vara OT här ibland, så skulle nog inte jag hänga kvar!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15