Mawe123 skrev 2009-11-13 09:18:19 följande:
Håller med, men vad är alternativet? Två små barn i min bekantskapskrets har haft det och varit riktigt dåliga, nu är de bättre och fick hjälp på sjukhus. Men vad gör man om sjukhusset vägrar ta emot som man läser om i tidningarna? Tycker att det känns som att välja mellan pest och kolera, vaccinera eller låta bli? Vi åker till Thailand i början av dec, och det gör att jag vill vaccinera, för jag vill helst inte att barnen blir sjuka i ett helt främmande land -det skulle vara ännu värre.
Ja, alternativet kan ju vara att inte vaccinera.

Förstår verkligen att du vill vaccinera inför er Thailandsresa. Jag tycker mest bara att studien på 51 barn inte borde ligga till grund för beslutet, då borde man väl mer grunda beslutet på alla andra som redan vaccinerats runt om i världen.
Jag tycker att det är otroligt jobbigt med alla beslut man måste ta som förälder. Det känns som om att det alltid finns dåliga saker med alla val man måste göra som det känns som om man måste söka vidare info om. Det är ju en sak när beslutet bara gäller mig själv, men när det handlar om andra människor så tycker jag att det är jobbigt.