Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ängeln83 skrev 2009-12-08 21:41:43 följande:
    Ha ha, barn är då för sköna Liam är även han duktig på att skämma ut sina föräldrar. Gubben hämtade Liam på dagis en dag förra veckan och hade pratat en sväng med mattanten som han hade tyckt luktat lite konstigt och han skulle försöka förklara för mej hur hon luktade och kom till slut fram till att hon luktade gammal mutta, vilket Liam naturligtvis snappade upp så nu går han runt och säger gammal mutta till allt och alla, laaaaaaagom pinsamt
    *ASG* Fast nu när ordet nämndes så kan jag säga att jag nog tycker att hela Max dagis luktar gammal mutta- lite skumt unket blandat med matrester
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2009-12-08 21:46:19 följande:
    Maia använder ju det ordet hela tiden Inte så illa som när hon använde svenska ordet PUTTA (puta på spanska = hora) hela tiden i Argentina när hon skulle knuffa i alla i poolen "Putta Susannah" lät inte så fint när jag sa till henne heller utan att tänka mig för... (susannah är Fs moster)
    Hihi...språkliga missförstånd är ju alltsom oftast roligt
    Ikeas skrivbord Jerker bytte t ex snabbt namn i USA{#lang_emotions_dreamer} Eller Hondas bilmodell vars reklamkampanj löd:"Honda Fitta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in"... eller "Honda Fitta är ett dagligt nöje". I Sverige fick samma bil namnet Jazz
  • Smultronhjärta
    ChokladMoshin skrev 2009-12-08 22:06:50 följande:
    Hihi, ja eller dom som döper sina döttrar till Vendela och åker till Italien
    Hihi ja tråkigt om man ska behöva utöva människohandel
  • Smultronhjärta
    Duntoffla skrev 2009-12-08 22:12:50 följande:
    Bon Noël är ju GOD JUL på franska så det passar ju bra nu i dessa tider
    Ja det är ju fint att förknippas med något så härligt som julen
    {#lang_emotions_tomte}Smultron äääälskar allt som rör jul{#lang_emotions_tomte}
  • Smultronhjärta
    Stormis skrev 2009-12-08 23:20:09 följande:
    Tack . Jo, färdigbakad är han ju absolut. Oroar mig mest över själva igångsättningen, om den inte funkar så att de måste snitta. Fast det scenariot finns ju oavsett så jag vet att det inte går att tänka så. *velar*. Men väskan packas till imorgon iaf och barnvakter är fixade. Mest mitt psyke som behöver en klapp på axeln nu. *håller tummarna för att det drar igång naturligt i natt så jag slipper tänka *
    Jag tycker också att du ska köra Igångsättningen kommer nog fungera, om inte så får de väl sätta in värkstimulerande..
    Tänk vad roligt att äntligen få träffa lillebror! Det måste va din mentala målbild och inte fullt lika mkt hur vägen dit blir..
    Stor kram och lycka till{#lang_emotions_heart}
  • Smultronhjärta

Så så..inte skrämma slag på Stormis nu! Vem vet, kanske behagar lillebror sätta fart på alltihop själv redan i natt

• Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2009-12-08 23:52:32 följande:
    hehe tack ja där är en tjusning med att vattnet går eller man får värkar  guuud vad jag vill uppleva det igen men nu får det vänta minst 3 år
    Haha..två barn senare och jag har då aldrig sett skymten av den där tjuuuusningen
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2009-12-08 23:55:44 följande:
    inte gillade du det inte eller har du blivit igångsatt två ggr?
    Första gången fick jag värkar som höll i flera dagar tills de tog hinnorna- slutade med sugklocka
    Nu gick ju vattnet och sen toksnabbt i slutet..
    Men det jag inte fixar är värkarna som håller på en evighet!
    *Jag Smultron lovar dyrt och heligt att aldrig mer föda vaginalt*
  • Smultronhjärta
    Buttelina skrev 2009-12-09 00:05:06 följande:
    jomen just när vattnet går, just i den sekunden svallar känslorna i kroppen över "nu är det dags" åhhhhhh ÄLSKAR!!! men inga kuliga förlossningar kanske . Jag hade såklart tok ont men det var ändå häftig upplevelse och jag tog mig genom det med lustgas "bara". det värsta tyckte jag var att sy 3stygn utan bedövning . ja en sak som gjorde SVINONT med lillebror var att vattnet f*n aldrig gick så jag höll på att föda honom med hela vattenpåsen. tänk när hela bebisen OCH säcken med fostervatten tränger ner i kanalen . DET kändes jag tvingade dom att ta hål på hinnorna och en krystvärk senare var han ute
    Nope- inget svallande och inget älskande för min del{#lang_emotions_sealed}

Inget mer kanaltänkade om jag ska baka syskon-jag har inte minsta sorg över det-tvärtom..Syskon är välkommet någon gång så länge denne behagar ta en onaturlig väg ut
  • Smultronhjärta
    Stormis skrev 2009-12-09 00:07:36 följande:
    God natt alla och tack för alla lyckönskningar. Jag håller er på sträckbänken så läääänge jag kan med hur det går . Och vad som än sker så är det så det var meningen. Jepp, så bestämmer vi!
    God natt!
    Hör av dig så snart du kan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15