Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2009-10-19 18:25:20 följande:
    Åhhh GUD vilken söt Adrian i bt!!! Jag vill oxå ha bäbis NU!  Grattis till Incommunicado! Vad säger Damien om underverket? gick allt bra?
    Tack alla för fina gratulationer!  

Adrian föddes natten till fredag och det blev som sagt akutsnitt, jag kände mig hyfsad redan på lördag o ville hem, men eftersom han är för tidigt född (4 v) så behöll de oss ett par dar. Tur det, för det var mer vila där än hemma, Damien är i en intensiv fas, suck... *dödstrött redan*

trist bara att vi har så taskiga familjer båda två - vi fick knappt hjälp över förlossningsnatten av svärfar, dagen efter ett par timmar bara sedan har maken fått vara hemma och bara tagit med Damien i några stunder, han river sjukhuset tyvärr.   i helgen ska min mamma komma efter mkt tjat och gnissel, vi behöver få lite hjälp att komma iordning, Andreas får ju göra så mkt hemma, jag har ont efter operationen och vill inte få bråck.

Jo Damien är glad i sin bebis, han "hjälper till" med blöjbyte och håller blöja (står på toa o kikar bredvid) och klappar gärna bebis, man får ha lite koll men låta honom vara med.

Jag riskerar inte ett tredje snitt, men förstår de som gör det - men jag är 37 år, jag är inte 20. {#lang_emotions_cool} Man vet när det är dags att lägga av...

Favvisoutfit är definitivt molos bilbodysuit, han är bedårande i den!
    stolt mamma till Damien (070913) och Adrian (091016)
  • Damien och Adrian
    CamillaJ skrev 2009-10-19 21:48:17 följande:
    God kväll.. sitter framför datorn med liten mage i vägen eller kanske stor :) Mannen min tränar fotboll och barnen har precis kommit i säng, jag själv är lagom shoppingsugen :) men också mycket trött !!Men iaf helt underbara bilder i BT...Jen80 Söta söta Ava :) med fina fina bröderna!!  Incommunicado: Jätte stort grattis till jättefin kille !!! Grattis ...Ängeln: Söta tjejen :) Fin fina bilder som sagt!!
    tack!

om snittet förresten:

Kan tillägga att det var ruskigt - jag fick väl c eller d-teamet på förlossningen, de hade minst 4 (!) akuta snitt samma tid ungefär, de försökte stoppa mig till fredagmorgon men det gick inte.  Jag fick snittas på stora operationssalen där de inte hade rätt grejer och velade runt... narkosläkaren satte spinalbedövningen minst 4 ggr och misslyckades - hamnade på nerver i ryggen som strålade ut i höft och fötter - och fick byta nål en gång med. Ingen talade med mig el sa vad de gjorde, och min man sjasades bort hela tiden ur mitt synfält.

När jag snittades akut med Damien för 2 år sedan var det en helt annan sak! Tack o lov att man varit med förut, det hade varit än värre annars.
  • Damien och Adrian
    saturnina skrev 2009-10-21 11:27:00 följande:
    När jag lyssnar på er så undrar jag varför Sverige överhuvudtaget köpt in flera miljoner doser vaccin. Vilket slöseri med pengar. Vad tänkte de?
    det var ett beslut taget för flera år sedan att OM det skule bli pandemi skule de köpa in masor - om Sverige fick vacinet först. Nu uppgraderade EU svininfluensan till pandemi så Sverige var tvunget att köpa vare sig de ville eller inte... nu försöker de omförhandla för att slippa köpa så många doser.

Hej förresten, kikar in en snabbis nu när Adrian sover! Damien är på dagis, vi får ju aldrig någon barnvakt eller avlastning så vi kör lite som vanligt fast kortare dagar så att Damien får så lite störningar som möjligt. Lite orolig är han, hamnade i 3-årstrotsåldern redan vad det verkar, han har hålit på ett par veckor nu... Enormt självständig o envis, kan allt och lyssnar inte. Och så bebis på det - även om han hittills mest är glad.
  • Damien och Adrian
    SmillaMilla skrev 2009-10-21 11:50:39 följande:
    Känns lite bättre. Men i dag är det knappt någon vila så jag hinner inte tänka. Kanske bara bra. Skall träffa en kompis i kväll o gråta ut. Tack för att du frågar. KRAM
    *kramar om*
  • Damien och Adrian

Jag är shoppingsuge4n - MOLO förstås. Var finns reaP BoR hade inte det jag ville ha, kikade igår, och 25% är minimum, vil ha storrea ju. Vill ha pippisuit till Adrian, maken älskar de färgerna, hann tycker det är det finaste Molo gjort. Klart man måste köpa.

• Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-10-21 12:29:53 följande:
    Heeej!Hur känns det nu som tvåbarnsmamma? Det är ju en omställning för er allihop och även för Damien Max har nu glömt bort hur livet var innan Lova och dessutom lärt sig säga hennes namn-han som inte ens kan säga sitt eget
    vad skönt!

Damien gillar bebis och lyckligtvis är Adrian en sjusovare -han väcks av oss var 4:e tim för att få mat, tyvärr på flaska, när vi införde flaska på BB efter ett par dar så tappade han sugförmågan som var suverän innan, så nu kämpar vi.
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-10-21 15:28:33 följande:
    Nej men nya katvig har anlänt
    såg det! Tycker inte att de är värda priset uppriktigt sagt, köper hellre mer Molo. Katvig har blivit så dyra och ändå är det liksom inget speciellt, men jag köper sen - på rea.
    Saraia skrev 2009-10-21 15:32:05 följande:
    lite lurvar på matador
    köpt massor redan....  vill ha lite bodysuit och bodies i småstorlekar men vill inte betala mkt för det.  Ska väl snart köpa lite mer junior ckså.
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-10-21 15:47:12 följande:
    Jag gillar mini apple väldigt mycket och de baggy byxorna jag köpte för ett tag sen är välanvända här hemma Däremot så håller jag med dig och att ränderna inte är värda sitt pris och inte de andra heller antagligenhi hi men det slank ner lite mini apple ändå. Molo har jag tröttnat på denna sesongen. jag handlar fortfarande molo, älskar ju molo men just denna sesongen har inte varit jätte wow om du förstår vad jag menar. Längtar dock till våren för då kommer jag att handla ihjäl mig hi hitrist att katvig går så dåligt på t för det gör ju också att man handlar mindre
    Ja miniapple är fina, tycker de är så lika vårens bara i färg? och de gamla minisarna, brunt har man ju set förut, de nya lila och blå verkar starkare men ändå samma som i våras? Köper säkert senare jag med. Ja, andrahandspriset gör ju att man drar sig för att köpa dyrt.

Jag gillar höstens Molo, men har så mkt kläder till båda grabbarna att jag inte köpt allt. Tycker taXI, TÅG, BÅT M.M ÄR SNARLIKA DESUTOM I STILEN, LITE FÖÖÖR MÅNGA GRABBIGA GREJER SAMTIDIGT, LIKADANA FÄRGSÄTNINGAR PÅ JUNIOR T EX. suck, caps lock. Jaja. Jag gillar dukati, tåg, pippi, m fl, har även köpt lite pussel och babushka till lille sonen, är nute efter mer pippi, cartoon och velour till lillen. Kanske även lite annat.. {#lang_emotions_dreamer}

Thea o Grodan - tack för gratulationer!
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-10-21 18:01:13 följande:
    Håller inte riktigt med Tycker de nya mini apple är olika mot de andra. Mycket mörkare blå ju Och den med lila och orange är ju bara så läcker. Däremot så tycker ajg inte att det randiga var nåt. Tycker det lila ränderna på minde väldigt mycket om rosa/bå som var för några år sen och de oranga och rila randiga gillade jag inte alls. Det jag inte gillade med molo denna sesongen är att mycket är dova tråkiga färger "duckar" uton lila stjärnor då kanske hi hi. + att jag köpte mycket men tröttnade sjukt snabbt. Brukar ibnte hända mig med molo
    akta dig för att säga så om Molo! {#lang_emotions_ghost} Fast inte ens jag har köpt allt denna säsong.. och då har jag ändå 2 pojkar. Mkt till pojkar i år - kul!   vissa plagg är bland de snyggaste, bl a tåg och svartvitt, de svarta stjärnorna är kalasfina i färgerna tycker jag. Men jag vill ha mkt på rea också.

Ja lila miniapple är mörkare, ser snyggare ut men den är ändå - lila. kom med något nytt t ex  - rött?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15