• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

nikki2006 skrev 2009-11-30 11:24:32 följande:
    SKIT VAD JAG ÄR FÖRBANNAD NUUUUUUUUUUUUUU
    OJ, det låter inte bra. Vad har hänt?
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-30 11:11:05 följande:
    Hej tjejer! Här drog gubben till Norge i morse, lite småläbbigt att va hemma ensam med allt, men jag ska verkligen ta de lungt och vila så gott de går.. Lite bättre idag än igår e jag åxå Några mer nya Molosar? Inte för att jag ska köpa nåt men kul o kolla bara MalinK-- Stackars stackars liten som varit så dålig Svinis e verkligen otäck alltså!! Skönt att ni fått komma hem nu iallafall.. Många kramar från oss!!
    Hoppas det går bra nu när mannen är borta. Har du nån du kan ringa som kan komma över och hjälpa till om det blir jobbigt?
  • Helle
    Pepper79 skrev 2009-12-01 08:58:21 följande:
    Hej i tråden! Hemma och är sjuk idag, blä. Håller på och hostar ut lungorna. Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp mig. Måste ha ngt för hostan, de receptfria fungerar inte
    Samma läge här - fy vad jobbigt det är. Långt ner sitter det också och mest som torrhosta. Hoppas du får hjälp idag!
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2009-12-01 09:10:35 följande:
    Har du någon annan hood från Småfolk? Denna är nämligen precis likadan i storlek dvs normal men man kan med fördel använda den lite tidigare med uppvik Jag fick en likadan igår- fiiinaste
    Nej jag har ju inte det. Har suktat länge. Men jag har ju vanliga tröjor från Småfolk i samma storlek som fungerar. Jag tog 86/92 till G som är 86 lång och knappa 14 kg. Han har ganska lång överkropp. Tror du jag borde gått upp en storlek?
    Ring om du har ont. Bättre att bli lugnad än oroa sig {#lang_emotions_flower}
  • Helle
    Buttelina skrev 2009-12-01 18:31:16 följande:
    orange eller blå molo
    Jag har funderat på det, men tyckte att molos såg så korta och breda ut, men det kanske de inte är? VIlken storlek tror du jag ska ha i s f. Sonen är 108 och 18 kg. Räcker 110 el bör jag ta 116?
  • Helle
    Buttelina skrev 2009-12-01 18:36:10 följande:
    lillebror 95 cm har 104 i år.. jag hade tagit 116 jag har köpt 110 till nästa år då lillebror väntas vara ca 100cm ca..  isabel är 101cm och har strl 116 (dock tjej modellen) kan se om jag hittar bilder
    Då borde jag ju satsa på 116. Han har ju det i både softshell och lurv så det kanske är bäst. 
    Frågan är vem som kan ha kvar - verkar  ganska slutsålt. 
  • Helle
    Theina skrev 2009-12-01 18:41:20 följande:
    vilket håller på att bli slutsålt?
    molos vinterjackor i blått och orange i 116.
    Buttelina skrev 2009-12-01 18:41:12 följande:
    ja alltså 110 hade nog funkat och en del i tråden hade nog rått dig till det men jag tycker strl mindre har en tendens att bli kort både i livet och i armarna när de sträcker sig upp
    ja, det var det jag menade med att den såg kort ut, men så har jag ju inte provat heller, finns ingen butik med ytterkläder från molo här. Hatar när det åker upp och blir glipa. 
  • Helle
    Buttelina skrev 2009-12-01 18:44:22 följande:
    jag hade inga bilder på pojkmodellen.. ska se om jag kan fixa. har inte ajabaja och llm jackorna?
    Hittade inga storlekar där, eller ja på ajabaja hittade jag inga jackor alls, bara lurvar. Vet inte om jag har kollat helt tokigt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15