Flock skrev 2009-10-21 10:02:56 följande:
Stalker?? Här?? Är inte folk vettiga!!! Hoppas att det löser sig snart och du får reda på vem det är!! Hej!Hoppas krya på sig!
heh jaaps någon som helt planlöst anmält mina inlägg & påstått jag är säljare för divers märken

nu verkar det löst iallfall.
Tasha78 skrev 2009-10-21 10:03:11 följande:
jag och mannen ska inte heller och dottern är för liten men hade hon varit 3 idag hade inte hon heller fått
Skönt att jag inte är ensam
FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 10:10:10 följande:
Näpp, ingen vaccination här för någon av oss. Har läst på en massa och frågat läkare och kommit fram till att jag inte tänker låta mig och barnen vaccineras då det till största delen är för att skydda riskgrupperna i samhället och inte oss själva.Och en influensa klarar vi av, den är inte tuffare än vanliga flunsan och den vaccinerar vi oss aldrig mot...Men jag fick en kallelse till vaccination för V häromdagen för hon låg tydligen i en riskgrupp, men talade med
BVC igår och det var hennes gamla förkylningsproblem som orsakade kallelsen, problem som hon inte längre har, så hon kommer inte vaccineras iallafall.
Precis som jag resonerar då, dom flesta i vår omgivning ska inte heller vaccinera sig. Dessutom så säger dom ju att minst 80 % av befolkning måste vaccinera sig för att det ska ge bra skydd för dom som vaccinerat sig. Och som det ser ut nu verkar ju bara 50% planera att vaccinera sig.
saturnina skrev 2009-10-21 10:11:00 följande:
Men ni kanske kan smitta människor i er omgivning som tillhör riskgrupper.
Nja fast även om man vaccinera sig så bär man runt på smittan ändå. Man ska inte alls glömma att vaccinet endast ger 90 % skydd och om inte en majoritet vaccinerar sig är det egentligen värdelöst.
Vi struntar i det för att den enda som egentligen skulle behöva vaccinera sig här är viggo som inte ens får. Nelly är i princip aldrig sjuk & verken min sambo eller jag själv blir lätt sjuka.