• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-13 11:47:21 följande:
    Jag är sååå sugen på pizza...EXTREMT sugen! Tror min kropp skriker efter fett Inte bra...får inte ge efter för mycket känner jag för då lär väl kilona bara falla på plats i tiotal...
    Här är det så långt från pizza vi kan komma. Kokt torsk med kokt potatis..Dessutom utan sås *Urtrist*
  • Tejja

Alltså, är det bara min unge eller?

Neah ska alltid prompt dra ner tröjan, så att den hamnar som en kjol. Eller dra igenom en arm, så att det blir lite sådär åttitals-snett med en axel bar...{#lang_emotions_undecided}
    Har fotat och visar sen i BT, nu blir det mat! Se ya!
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 11:52:48 följande:
    precis det jag BORDE äta...men lillebror vill ha Pizza Nä får väl se vad som finns i frysen istället...bara så tråkigt o fixa mat bara åt sig själv...så jag brukar bara leva på flingor om dagarna tills sambon kommer hem men nu tror jag inte min kropp orkar leva på det längre så jag får väl skärpa mig...är snart i v.30 o har gått upp 2kg, är väl inte hela världen om man lägger på sig några till även om jag har lite extra från början...
    2kg på 30 veckor är ju bra (?) jobbat. Jag antar att du då har lite innan som gör att du inte går upp för lite. 
    Men ska du välja mellan pizza och flingor till en växande mage, så skulle jag nog köra på pizzan...Även om det inte är ett så bra val det heller.
    Kan du inte ha några måltidsersättningsshaker hemma då att komplettera en flinglunch med, så att du får i det det du behöver?
  • Tejja

Neah äter bara pottis till lunch. Sitter och spottar ut minsta lilla torskbit som jag försöker få i henne.

Jaja, i princip ALLT annat äter hon, så då får det väl vara ok att inte gilla torsken jag lagade idag. Dessutom är den bara kokt med salt, igen sås eller något- så jag förstår henne! Det var ingen smaksensation direkt. Fast jag tyckte at tdet var rätt gott!
  • Tejja
    Villa underbara bilder på era barn! Vilken topenbörjan på nya BT!{#lang_emotions_heart}

MejaKiznic
    - SÖÖÖT!

Tjolla! -Vilken underbar bild!

Smultron- Det är så man smälter!
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 12:39:43 följande:
    Ja jag har ju 20kg kvar sen graviditeten med Maia...så det finns ju o ta av Skrev in mig på 68 med henne och på 88 nu med lillebror...o nu väger jag 90...(178 lång)spyr bara av såna där shakers *blä*. Men jag var duktig nu o vispade ihop en pannkakssmet så jag tar det med lite frysta bär så får jag i mig lite nyttigare än Pizza i alla fall Har ju liksom aldrig orken att fixa mat längre...blir mycket snabbt o enkelt nu för tiden...förut lagade jag ordentlig mat (som gratäng, milanesas, grytor, soppor m.m) minst en gång om dagen, nu är nog sambon lycklig om jag gör det en gång i veckan...blir mest pulvermos o falukorv eller liknande nu om kvällarna...
    Men du måste ju ha jobbat hårt då, för att inte ha gått upp mer än 2 kg. "Bra jobbat"

Jag har oxå tyckt riktigt illa om shakerna, de man blandar själv kan jag absolut inte dricka och inga jordgubb eller chokladsmaker heller. Men jag har hittat en smoothie från Naturdiet, Mango-smak. Och den kall, upphälld i ett glas tycker jag är god faktist.
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-11-13 13:10:14 följande:
    Ja det är ju så...Han har ju också både kupp och astma samtidigt ibland.Tycker man borde få bestämma som förälder.
    Visst är det orättvist, fast om alla föräldrar skulle få bestämma själva, så skulle nog många tränga sig före de som tillhör riskgrupperna.
    Det som blir så fel tycker jag är att inte samma sak gäller överallt. Att det är olika regler vis olika VC.
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-11-13 13:12:10 följande:
    Har vi ny bt?
    Japp, kolla i TS
  • Tejja
    ChokladMoshin skrev 2009-11-13 12:36:49 följande:
    Ooooooh, maken knackade just på köksfönstret och kastade in lite post. Fiiiiiinaste posten med hand-i-hand klänning och lammsuit!!!VARFÖR har jag inte köpt lamm förrän nu???? Dom är ju såååååå fina!!!!!!!!!Ooooh, fick mail att jag har DHL paket att hämta, mina salgkläder! Cu!!!!!!!!! Vilken bra dag!!!!!!
    Oj vilken lyckad dag!
  • Tejja
    Zvartaliljan skrev 2009-11-13 13:24:34 följande:
    Tja...jag kräktes ju de första 4 månaderna konstant o kunde ju inte behålla någonting så jag gick ju först ner 8kg så totalt har jag ju gått upp 10 då...så man kan väl inte säga att jag "jobbat hårt" direkt...jag har bara varit för sjuk för att kunna gå upp mer...
    Usch då, det var ju inte roligt.  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15