Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Milliz skrev 2010-01-05 13:58:30 följande:
    Det är lag på att säljaren ska göra en sån deklaration. Det ska komma någon och besikta och säga vad man ska/kan göra för att spara el..
    Undrans om vi fick nån sån då? Jag låg ju på sjukhuset när vi köpte huset så jag har dålig koll på papprena faktiskt..
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    malinkaunitz skrev 2010-01-05 14:02:42 följande:
    Ja då är vårat elbolag dyrare...
    Vad har ni för bolag?

Nu e Bubblis hungrig så det är dags för mellis..

Tack för att jag fick prata av mig lite sötisar.. Känns redan bättre {#lang_emotions_sunny}
  • RååSa BuBBlan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-01-05 15:22:10 följande:
    Sorry för att jag bara försvann, en kompis kom hit och skottade gården och cykelbanorna med sin fyrhjuling Guld värt när V inte e hemma! Så vi passade på att ta en sväng med pulkan. Å sen tog vi bilen till affären när vi ändå va påklädda Men du, Kolla vad det står i kontraktet, i vårt stod de att om vi inte gjort en innan tillträdelsedagen så hade köparen rätt att göra en inom ett år på vår bekostnad.
    Jag försvann åxå Mellis och nu har jag lagt handdukar och filtar i nästan alla fönster Jädrans va de drar runt fönster och dörrar här alltså, det blåser rakt in!! Måste nog byta fönstrena ändå, dessa verkar inte ge mycket tyvärr.. Dragiga, Iskalla och isiga på insidan *brr*

Jag ska kolla med gubben i papprena ikväll efter en sån deklaration, borde nästan fått en tycker man..
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2010-01-05 15:16:06 följande:
    gahh, orkar inte mer!! Tror inte det finns nåt mer att ställa till med som August INTE har ställt till med idag Kan inte klockan bli fyra så sambon kommer hem så jag kan ta mig ut härifrån en stund!
    Usch då   *krama*
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2010-01-05 15:28:34 följande:
    Tack Just nu struntar jag i vad han gör en liten stund och sätter mig här istället
    Ja gör det!! Låt han riva runt så får gubben ta hand om det när han kommer hem
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2010-01-05 15:30:34 följande:
    Bra idé, för när han kommer hem ska jag iväg och hämta roliga paket ju
    Se där   Har åxå ett paket att hämta ut faktiskt, men jag kan inte ta mig dit utan gubben.. Går ogärna 45 minuter i 23,5 minus som vi har just nu
  • RååSa BuBBlan

Idre-Storbo har 34,8 minusgrader   Pax för att inte åka dit!!

• RååSa BuBBlan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-01-05 15:38:53 följande:
    Anticimex gör ofta dom. Där står alla åtgärder man kan göra, vad dom kostar och HUR mycke man skulle spara. Så kolla de!
    Ska kollas upp absolut

Va vackert vi har här just nu

Mössor,vantar, halsdukar, handdukar, dukar, sommarkläder, servetter i fönstrena och altandörren är igenbommad med ett sängskydd och 10 flyttkartonger *inredning på hög nivå*
  • RååSa BuBBlan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-05 15:41:53 följande:
    Ska kollas upp absolut Va vackert vi har här just nu Mössor,vantar, halsdukar, handdukar, dukar, sommarkläder, servetter i fönstrena och altandörren är igenbommad med ett sängskydd och 10 flyttkartonger *inredning på hög nivå*
    .. och inte att glömma de två lila liggunderlagen som ligger på hallgolvet
  • RååSa BuBBlan
    melizza skrev 2010-01-05 15:42:21 följande:
    brrrr 23.5 minus.....usch och fyyy vad kallt....vi har bara -9 och jag dör nästan när jag kommer ut men sen blåser det en del idag med och så bor vi vid havet så det känns som om det vore -20 svinkallt hoppas det snart sjunker och du kan få lite varmare i huset
    Det är hemskt faktiskt! Riktigt sådär ISKALLT!! Man blir genomkall i kroppen på bara nån minut *brr*

Men sjunker tempen så börjar det rinna in vatten från taket istället o vettesjutton om de e bättre
  • RååSa BuBBlan
    Fantastiska Skatt skrev 2010-01-05 15:46:38 följande:
    eller till *va va det nu det hette i Dalarna* 44 sköna minus Alltså vi har -29 här och det är så det riktigt värker i kroppen när man går ut!! Väldigt omysigt måste jag säga! Undrar om bilen startar sen ... Hmm jag tyckte du hade så tjusig inredningssmak tidigare, men nu vet jag inte riktigt asså  
    Tjena!! 44 minus {#lang_emotions_surprised} Ny istid på ingång eller vad???? Men 29 minus Skatten!! Ni måste hålla er INNE

Njaäe.. Inredningen ligger o vilar lite här kan man säga   Överlevnad går först
  • RååSa BuBBlan
    Tjollabolla skrev 2010-01-05 15:46:51 följande:
    Huu Bubblan vad kallt ni har det! Hoppas det går bättre med huset framöver, ni har ju sån jädrans otur! Men du 2 glas fönster är ingen hit, dom stjäl mkt värme... Byt dom när ni kan!
    Ja hua!! Jo tur är väl inte mitt ord riktigt har jag konstaterat Har nog aldrig haft så mycket skit samtidigt som de senaste året {#lang_emotions_dreamer} Men men.. De kan bara bli bättre
  • RååSa BuBBlan
    maugu skrev 2010-01-05 15:55:51 följande:
    Jag tycker att 2009 var ett riktigt hårt år för många jag känner..2010 måste bara bli bättre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja det MÅSTE det bara bli!! 2009 va ett riktigt skitår!!
  • RååSa BuBBlan
    Fantastiska Skatt skrev 2010-01-05 16:01:41 följande:
    Ja det är helt galet kallt!! Duu, angående er uppvärmning SÅÅ tokigt tycker jag inte summan låter med tanke på kvm och hur dte är byggt. Nu på vinterhalvåret när det är så kallt har vi ca 3.600:-/mån på ca 80kvm (j*la dyr panna iof)Å du, håller alla tummar & tår att er tur vänder snart! -1 tar jag gärna emot Tyckte det var varmt häromdagen när det bara var -17 Hmm taskig tajming
    Kanske vi får acceptera den kostnaden just nu då.. Det är ju iofs inte ofta det är så HÄR kallt i Västmanland annars Vi hade ju räknat på ca 5-5500 vintermånaderna och nu har vi ju mer än 10 minus kallare än beräknat plus att vi fått köra svindyra byggfläktar för att få igång vattnet som frös {#lang_emotions_undecided} Men lite tätning o nåt nytt fönster OCH ett -helt- tak kan ju sänka elen en aning
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15