Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-17 23:24:23 följande:
    Ja en riktig liten sötis e han Japp! En uppfödare i Uppsala.. Hon har just fått nya kullar med små bebisar *fy så söta*
    Kanske kontaktar jag dig om uppgifter om den uppfödaren sen om det är OK? Vi har just nu en dvärgvädur men den är gammal nu...jag tippar att hon klarar max ett år till. Man liksom märker när de är gamla *har alltid minst en kanin* En sån där liten lejon vill man ju ha vet du något om den rasens temperament?
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-17 23:30:06 följande:
    Å absolut e de oki   Jätte trevlig tjej e hon!! Dom är extremt snälla dom små lejonen, hon berättade att många hör av sig efter sina köp och berättar hur det går och alla säger just att dom är så otroligt snälla!! Gillar att pussas gör dom
    Vad bra-....då ska vi ta en funderare om vi kan bygga en utebur till Jag tänkte mest att uppfödare känner varandra och kanske känner hon till om någon finns här nere i trakterna där jag bor.
  • mortillsju
    nikki2006 skrev 2009-10-18 18:54:12 följande:
    Man blir så trött på sånt. har man inga pengar så buda inte. Hur svårt kan det vara liksom. Kanske det är samma nick som min auktion???Nyfiken nu
    Snälla du inboxa mig nicket....*trött på Traderatrassel*
  • mortillsju
    Preggi skrev 2009-10-18 20:46:39 följande:
    Jag gillade verkligen den säsongens overaller. Vi har en knallrosa i strl 98 som väntar på M om hon växer ur 92an. Jag har köpt en blå till P i år, vet inte om jag är så nöjd med den färgen på P. Undrar om jag ska sälja den och köpa en annan?
    Du har ingen bild på henne i den blåa så vi får se??
  • mortillsju
    Preggi skrev 2009-10-18 20:55:16 följande:
    Ja nu är hon bättre men det var toksegt också beroende på att hon liksom går ned sig eftersom hon kräks så mycket av feber. Idag har hon skuttat runt ute i vår nya miniträdgård

Jag tycker Preggi är fin i sin blåa overall, vad ska du ha till i mössa?
  • mortillsju
    Preggi skrev 2009-10-18 21:02:58 följande:
    Hehe, vet inte alls vad Philippa ska ha för mössa till.. Förslag?
    Jag har ju en förkärlek till blått på flickor. Speciellt ljusa barn tycker jag passar i just den blå färgen overallen har så det är ett bra val tycker jag. Hoppas hon gillar den med!

Fint till hade väl varit nån rånarluva med nåt Moloprint (om hon nu gillar rånarluvor) om man vill kan man ju flicka till den lite med nåt cerist (tror pop har en del bra där) ...hmmm ska fundera vidare....
  • mortillsju
    Preggi skrev 2009-10-18 21:12:09 följande:
    Jag gillar blått på tjejer jag med och unisex kläder. Tycker att mina tjejer, speciellt M passar så bra i blått och turkost och grönt. Vet inte om jag gillar rånarluvor. *duckar* Men ska kanske ge det en chans.
    Jag är ingen rånarluvälskare heller *har inga hemma än* utan kör på vanliga mössor, det som är kul är väl Molos fina print på dem.
  • mortillsju
    Preggi skrev 2009-10-18 21:21:40 följande:
    Kanske ska offra nåt gammalt plagg och göra en mössa?
    Det tror jag absolut på och sy den dubbel. Det blir väl inte så varm men det är ju inte Molos rånarluvor heller å andra sidan
  • mortillsju
    Preggi skrev 2009-10-18 21:29:16 följande:
    Vad fin! Undrar om inte vi har nån liknande från tidigare år? Har för mig att vi inte använde den pga banden.. Ska se om jag kan hitta den.. Tycker att po.p mössor sitter bra..
    Vilken busunge M är Jättesöt i det turkosa!!
    Helle skrev 2009-10-18 21:25:50 följande:
    Preggi: den här har vi när väpnarluvan kommer bli för kall polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.a... Banden ryker nog dock.
    Den mössan har vi "vanlig" modell, utan knytband, jättefina. M har blårandiga varianten till sin turkosa Molojacka, och S den röd/rosa/lila varianten till sina plagg.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15