Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

nä nu måste jag samla tankarna framför tvn en stund

cu

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-12-08 23:11:59 följande:
    Snackar vi DH?God kvälls allihopa! Tänk om det blir dags imorgon, börjar bli nervös... Vill inte bestämma detta egentligen om det inte finns några medicinska skäl för eller emot. Samtidigt skulle det vara så skönt att få säga hej till lillebror snart + att jag inbillar mig att det är skönt att ha födelsedagen så långt ifrån jul man kan?
    klart det är skönt att säga hej till lillebror snart

men jag hade nog sagt nej till igångsättning på bf!! jag hade avvaktat en vecka till. det finns ju en del risker med igångsättning.
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-12-08 23:27:43 följande:
    Inte komma och vara klok bm ännu . Jag tänker också så, vad är en vecka till, men samtidigt så är jag sååå trött på detta nu. Kan verkligen inte ens sitta rakt längre då magen är i vägen . Och det som det talats om är håltagning på hinnorna och de säger de skall räknas som en naturlig start, dvs kroppen förstår inte skillnaden. Men det förutsätter ju att värkarna kommer och gör de inte det, det är ju DÅ det ev kan trixa till sig.
    joooo på bfdagen finns det inga orsaker till igångsättning veeet att det är asjobbigt på slutet men njet, jag tycker du ska vänta några dagar till
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-12-08 23:29:18 följande:
    2-1... Vi får se helt enkelt vad som händer imorgon, de kanske inte alls tycker att det är ett alternativ längre. Eller så har de en bestämd åsikt om vad de tycker och då är det ju lättare att följa.
    Vid igångsättning ökar risken för att barnet måste förlösas med hjälp förlossningstång eller sugklocka, eller med kejsarsnitt. Detta kan bero på att det var komplikationer under graviditeten ledde till att du blev igångsatt och/eller på själva igångsättningen.

Det finns också en mycket liten risk att värkstimulerande dropp leder till att livmodern blir överstimulerad. Det kan leda till att syretillförseln till barnet försämras, och i värsta fall även till att livmodern brister. Detta är troligare om du har en svår förlossning och tidigare genomgått kejsarsnitt.
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-12-08 23:31:06 följande:
    Fast inget av detta har varit min idé eller önskemål från början, utan läkarens som jag träffade.
    mm fast om allt ser bra ut (utom storleken på lilleman då så tycker jag att det är en konstig läkare som kom på den iden?! då skulle ju alla kunna bli igångsatta på bf
  • Buttelina

stormis, förstå mig inte fel nu

jag vill inte vara neggo butte förstår att du har det jobbigt och det är en jobbig tanke att lillebror bara växer och växer där inne... och dessutom är julen så nära..

MEN jag hade ändå väntat en vecka till

• Buttelina
    ChokladMoshin skrev 2009-12-08 23:48:12 följande:
    Du är ju redan hiiimla klok och du har inte ens börjat din utbildning. Men håller med dig angående igångsättning, det och snitt var mina värsta farhågor som gravid! Ingen ide att stressa, han kommer när han är redo Lycka till imorrn nu!!
    hehe tack

ja där är en tjusning med att vattnet går eller man får värkar {#lang_emotions_heart} guuud vad jag vill uppleva det igen men nu får det vänta minst 3 år
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-12-08 23:52:25 följande:
    Så så..inte skrämma slag på Stormis nu! Vem vet, kanske behagar lillebror sätta fart på alltihop själv redan i natt
    jaa det hoppas vi på {#lang_emotions_heart}
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-12-08 23:52:38 följande:
    Närå, innerst inne håller jag nog egentligen med dig. Och ChokladMoshinen (vad är det för nåt förresten? Jag blir fikasugen varje gång jag ser ditt nick - är jag helt fel ute ?). Oavsett så ska det ju göras fler kontroller imorgon innan det ens är aktuellt att tänka på det ena eller andra alternativet .
    det kommer nog bli bra hur det än blir

håller med dig ang nicket låter som en god liten fika choklad bit
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-12-08 23:53:37 följande:
    Haha..två barn senare och jag har då aldrig sett skymten av den där tjuuuusningen
    inte gillade du det inte eller har du blivit igångsatt två ggr?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15