Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

SmillaMilla skrev 2009-10-19 19:59:34 följande:
    Fast de säger att det var ett misfall. Nej jag visste inte att jag var gravid. Först gjorde jag en gyn undersökning där det visade sig att det fanns en hinsäck o ja massa annat konstigt. Sedan skulle jag göra ett grav. test men hade inget kiss så fick gå till kafeterian, köpa dricka o vänta tills jag kunde kissa. Då var jag helt i upplösningstillstånd och blödde massor. Grät så alla undrade väll om jag var döende. Blev sedan inlagd direkt på avdelningen, nersövd, skrapad o sedan låg jag på uppvaket en timme. Men nu mår jag superbra. blödningarna har nästan slutat helt. Känner mig som en helt ny människa. Vill egentligen inte vara gravid eller ha mer barn (just nu), men ett misfall är ändå ett misfall. Skit jobbigt.
    Ja även om det inte var planerat att du skulle bli gravid så är det ju skitjobbigt Mitt första missfall var inte en planerad grav...o jag blev ändå jättedeppig fast jag bara var 17(!). Ville ju absolut inte ha barn då men det sätter sig ju psykiskt ändå på nåt vis...
    Vila upp dig nu o krya på dig, KRAM {#lang_emotions_heart}
  • Zvartaliljan

Lite hjälp tack

Vilken ska Maia få?
    nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=46&qNavigation=brands&qNavigationBrand=100157&qNavigationClass=&qNavigationGroup=&qBrand=100157&qClass=&qGroup=&qStyle=&qSize=&qPage=2&scrollBarSelectedIndex=&qFilterType=0&qSizeGroup=&qvirtualClass=&language_id=1&gender=4&qSiteId=1

nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=76&qNavigation=brands&qNavigationBrand=100157&qNavigationClass=&qNavigationGroup=&qBrand=100157&qClass=&qGroup=&qStyle=&qSize=&qPage=2&scrollBarSelectedIndex=&qFilterType=0&qSizeGroup=&qvirtualClass=&language_id=1&gender=4&qSiteId=1

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-10-19 21:55:05 följande:
    VAd blidde det?
    ÄNTLIGEN ska jag få min rosa hummeloverall {#lang_emotions_heart}
    Nu går den inte ens att se på Nelly.com längre så jag knep den sista {#lang_emotions_tongue_out}
    och matchande mössa och halsduk:
    nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=79

nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=79

Någon som handlat från dom innan? Hur snabbt får man paket??

Har fortfarande inte fått pengarna tillbaka från Freshmilk...men de har lovat att betala tillbaka så jag får väl hålla mig till tåls o lita på dom...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-10-19 22:03:17 följande:
    Å vad sööööööt!!!
    Visst var den, roligt med lite variation i garderoben också mot allt danskt Tog strl.104...vågade inte chansa på 98. hellre för stor än för liten. Har ingen aning om hur de är i storleken ju...

Nu ska jag bara lyckas smuggla in den där overallen här hemma...blir ju den 4e {#lang_emotions_dreamer}
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-19 22:13:00 följande:
    vilken fin mössa!! är det säkert att färgerna faller så? tänk så får man en mössa med ljuslila/grön/orange/grå rand  så den ceriserosa inte är med? snygg i alla fall!
    ja det vore ju illa, men något av allt Maia har lär den väl passa ändå Men helst vill jag ju ha just den ceriserosa/orange randen ju...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-10-19 22:12:38 följande:
    Hoppsan då! Jag som tycker det är mycket med två var.
    ja fast de tre maia har är helt olika. M.A.T-overallen i 98 sitter precis perfekt (invigdes till dagis idag, jättefin {#lang_emotions_heart}), gamla orange Molooverallen i 98 är en aning stor och regnbågen i 104 är GIGANTISK Så den ska väl egentligen inte räknas
    Hoppas på att Hummeloverallen i 98 är liiite stor, ungefär som den orange Molon
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-10-19 22:15:27 följande:
    Hoppla hoppla. Fyra? Men hon är alltid välklädd lilla Maia!!
    Idag sa dagisfröken att hon tyckte det var underbart att Maia alltid hade så BRA kläder Alltså inget om att hon alltid har fina kläder, utan att de faktiskt är BRA! Det kändes bra att höra...köper ju för funktion också o inte bara utseende. Hon hade rosa MAT-overallen med Molos grön/rosa stickade rånarluva idag, just rånarluvan tyckte fröken var underbar o hon sa att hon önskade att alla barnen hade varsin sån...slippa krångel med halsduk o att mössan åker upp över öronen. Det roliga var ju dock att fröken tagit på mössan över overallen och dragit ner hela kragen över axlarna på overallen så det såg skitskojigt ut Men mysigt o varmt såklart
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15