Inlägg från: Mamma Kråkan |Visa alla inlägg
  • Mamma Kråkan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-10-25 20:16:10 följande:
    Håller med- jag får vibbar som påminner om modet i skolorna där man blandar helt skumma stilar som blekta tokstora joggingbyxor med klackskor eller superpiffat upptill
    haha ja så gammal är inte jag {#lang_emotions_dreamer} på min tid var det tighta brallor & 15cm skor * ryser*
  • Mamma Kråkan
    Lisabecka skrev 2009-10-25 20:21:26 följande:
    Bus och rackartyg har den tror jag.
    tack {#lang_emotions_kiss}
    Tejja skrev 2009-10-25 20:21:07 följande:
    Haha...jag och Alva (9år) hade en lite shoppingtur i helgen. Hon går helst i svarta adidas mjukisbrallor och en huvtröja. MEn hon gillar tights och långa t-shirts/tunikor över. Så jag tänkte att vi skulle leta lite roligare kläder till henne. Så står hon i provrummet och testar ett par tights, så lämnar jag (på skämt) in några av de där festklänningarna som kommit och sa; Titta vilka fina, de här skulle ju passa dig perfekt. Hon bara blängde på mig och sa; Säkert mamma!  Inte en chans att få på henne någon "finklänning" inte. Vi gjorde ett försök på min systers bröllop- men det var nog sista gången på några år som hade någonting sånt på sig.
    *asg* vettig tjej det. igår hittade nelly något vitt vidunder med både glitter och tyll och rosett & pärlor på {#lang_emotions_throwup} spelar ingen roll vart man tar henne hon sniffar upp dom som en hök *asg* hon ska dock få ett par i födelsedags present i en kista att klä ut sig i {#lang_emotions_laughing}
  • Mamma Kråkan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-25 20:25:04 följande:
    Ja det var det på min tid också- snortighta byxor a`la urinvägsinfektion med instoppad piffig skjorta och höga klackar..Några år innan dess gick jag runt i Docs,gubbabyxor och oversizetröjor..Fy vad hemskt Det är mina brorsbarn(tonåringar och nej jag är inte såå gammal) som nuförtiden går runt i dessa vidriga mysbyxor med klackar till
    hehe klart smultron mamma inte är gammal *retas bara lite*
    lillronya skrev 2009-10-25 20:26:17 följande:
    Jogging och finskor gäller ju i skolan nu...
    *ryssser*
    Tejja skrev 2009-10-25 20:28:21 följande:
    Jadu, de hittar ju ALLTID det där man inte vill att de ska hitta. Undrar ibland hur 17 de bär sig åt.
    *hihi* dom kanske har en skräp radar *mooohaa*
  • Mamma Kråkan
    svischan skrev 2009-10-25 20:30:44 följande:
    Låter som Manda=) Vi var på A6 idag och sprang på både Lindex och HM och visst var det de glittriga klänningarna som var de fiiiinaste och jag var så elak som aldrig lät henne få någon sån. Hon fick ett diadem med glitter istället, och så var hon nöjd med det=)
    hihi är du med en glitter mördare {#lang_emotions_tongue_out} hehe vi brukar också fixa lite klämmor och sånt.
  • Mamma Kråkan

kikar in i mellan skolarbetet...händer det något kul här?

• Mamma Kråkan
    Buttelina skrev 2009-10-26 11:04:38 följande:
    hej gumman vad pluggar du?
    Hej gumman. Jag började ju plugga för 2 veckor sen barn och fritid...just nu läser jag arbetssätt och lärande. Hur är det med er?
  • Mamma Kråkan
    THEA och Grodan skrev 2009-10-26 11:40:31 följande:
    Kikar in supersnabbt bara för att säga att jag började blöda i morse och har nu varit på akuten och fått konstaterat missfall   Kikar in senare om jag orkar. Hoppas att vi snart får våran NIKE i alla fall
    *kraaaamar superhårt*
  • Mamma Kråkan
    ChokladMoshin skrev 2009-10-26 11:43:56 följande:
    Kramar om hårt!!!!
    Heeej gumman {#lang_emotions_laughing} Allt bra? vad sägs om spökfest då kläderna kommit ?
  • Mamma Kråkan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-26 12:19:08 följande:
    Jag kikar in för att säga att ett ihärdigt rykte på danska sidor är att salgen är runt den 7:e...men isf borde ju datum släppas typ igår
    eller så släpps det idag efter som igår var en söndag. Dom kanske inte mejlar då *bara en tanke*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15