Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ängeln83 skrev 2009-11-10 16:54:53 följande:
    Ojdå, känns ju ganska meningslöst att dom storleks märker dom när dom är lika stora Äh, får nog köpa en irl då Eller har du sett nån annan ljus lila hjälmis nånstans? *omöjligt o hitta*
    Inte sett lila, har gett upp den färger i små-stl . Kom dock på att revidera vad jag skrev ovan. Kanske är de inte så stora i stl för då hade ju 80/86 fortfarande varit lagom till K och det är den inte. Men samtidigt om man tittar på dem jmf tex med Molo så ser de större ut. Äh, jag har helt enkelt ingen aning. 4 inlägg till ingen nytta. Sorry .
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-10 19:55:03 följande:
    *Smultron håller också med* Skön kommentar Tänk om det skulle finnas en suit i stl 168..då hade jag nog köpt mig en pärlplattepyjamas
    DET vill vi ha i bildis. Så slipper du lägga in S

Såg du att LPL har 40 & på Småfolk {#lang_emotions_dreamer}.
  • Stormis
    Damien och Adrian skrev 2009-11-10 20:01:46 följande:
    hejsan! Kikade ju på hus idag och huset och omgivningen är "drömhus"  - stor potential att bli exakt det vi vill. MEN det är en del fukt o mögel och det ska dräneras m.m. Huset är hyfast billigt så med rätt lån kan det bakas in såna tillfixningar och ändå bli billigt men  - ni som är experter på hus: Är det värt risken?  Det var lite sprickor här, skador där o.s.v. det var en del som listades på ett gammalt protokoll. Många hus har ju sådana problem det är ju vanligt men man vill inte ta sig vatten över huvudet. Klart vi ska ta in en besiktningsman om vi vinner budgivning men ska man ens lägga bud? Kanske bättre ta nyare och mindre hus men då kan det ju kanske inte bli drömhus med stort badrum/spa, snyggt kök, stor trädgård m.m....  *villrådig*
    Alltså i prncip alla hus ser fallfärdiga ut enl protokoll. Jättesvåra att tyda som lekmän. Om ni är seriöst intresserade ska ni så klart buda. Inget är ju def förrän man skriver papper och då är det ju "bara" att skriva in en klausul ang ångerrätt efter besiktning etc. Och om/när ni besiktigar: se till att vara med hela tiden och fråga vad allt betyder i verkligeheten etc. Vi bor i ett hus fr -31 och det är inte dränerat sen byggstart !
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-10 20:12:20 följande:
    Haha..hade det funnits så hade jag lätt gjort det Och jag fick mail om det där och hör och häpna, jag hittade i n g e t som jag ville ha Jag måste nog va sjukOch en stackars sjukling behöver smågodis kom jag på nu*away köper snask*
    . Kanske för att du redan har allt . Är fast vid tv'n idag så maken tar datorn. Så när du sitetr där med ditt godis och tänker på  mig så messa el ring .
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-11-11 14:10:20 följande:
    Det var min tanke också...fast frågan är ju hur mycket hon hinner växa innan det blir för varmt med lurv, vore ju kul om hon hinner växa i 68:an någorlunda, annars kan vi ju lika gärna ha en 62:a.Hum...fyyy va jobbigt när är med storlekar.
    Vi gick fr 56 till 68 i Lindex med K, hon är född i oktober och var också liten (om än större än Meja). 68 hann hon aldrig växa i. Kasnke hade vi klarat oss med en 62'a. Jag hade inte tänkt köpa större än 62 till lillebror eftersom han blir född senare. Å andra sidan är han ju kille och nog lite större, så när jag hittade en fin på salgen så köpte jag en 68 iaf. Tror nog att den kommer till användning, min IdaT var ju så kort i grenen {#lang_emotions_undecided}.

Ang arv etc fick jag en lätt ångestattack när jag såg att min svägerska köpte av mig på T . Hon insisterade dock på att betala, kändes superdumt. Normalt sett hade hon ju ärvt oss, men som sagt. För mycket och för dyra kläder kan jag inte ge bort även om de också kör mycket danskt . NY ångest nu när jag inte köpte nån julkapp till dem på salgen... Men hmm, Smultron, du kanske har nåt fint över i 74???
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-11-11 14:18:09 följande:
    Tror du att det räcker med 62 dåMeja är ju en månad nu och väger 2,9, hon har nääästan vuxit i storlek 50 i kläder.
    Då tror faktiskt jag att det räcker med 62. K vägde 4 kg i januari och dit hinner väl knappt M?
  • Stormis
    Greksmurfen skrev 2009-11-11 14:35:05 följande:
    fanns det inget kanin på lördagen alls??hmm sak ta itu med städninge här hemma nu lite... blir lite irriterad på make.. han var hemma själv igår utan max å inteh ar han städat ngt fördet... han tar för givet att jag alltis sak göra det.... bad han ändå att iaf ta köket.. men det gick in ett öra å ut i det andra....ibland kan man bli så trött på att.....
    Vilken stl var det på kaninknapptröjan? Bara så att jag kan sluta drömma .
    Förra året hittade jag inte endaste kanin heller. Och då letade jag ändå stl 74/80! Men dagen efter kom snälla Liljan hem med 3 st åt mig efter att snällaste Emmsan sagt att jag ville ha .
  • Stormis
    Greksmurfen skrev 2009-11-11 14:40:27 följande:
    det va stl 104 =)....blev så förvånad när ja såg en gömd i en kartong som ja själv sprättat upp så duktigt
    {#lang_emotions_sunny} Puh, max 98 hade jag bunkrat
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-11-11 14:50:34 följande:
    Det är ju så svårt att veta, Liam vägde ju 5 kg när han var 3 mån och han vägde ju mindre än Meja gjorde vid födseln.
    Hmm, sant {#lang_emotions_undecided}. Men är det nåt fullpris du tänkt dig? Annars får du ju tillbaka pengarna om du säljer det som nytt i höst. Lite trist kanske, men iaf.
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 14:53:05 följande:
    Jag fortsätter vara ot....Någon vars barn har/har haft v-smile och som kan ge lite ris och ros
    v-smile?????

Tack för igår! Gissa vem som somnade i bilen trots allt.... Inte jag iaf, men en annan liten dam... Har precis skrubbat FP och väntar nu på att K ska vakna och se vad hon säger när hon ser dem. O har inte sett dem ännu {#lang_emotions_innocent}, men jag sa igår att jag hade lite leksaker med mig hem {#lang_emotions_dreamer}.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15