Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Ja just, då har vi ju hela dagen på oss imorgon också och handla, och vi kunde börja direkt vi fick mailet, visst???

mortillsju skrev 2009-10-15 23:26:20 följande:
    Så här stod det i mitt mejl: Vår webbshop www.luckylittleme.se fyller 3 år och det ska vi självklart fira! T.o.m. i morgon den 16. Okt. får du 15 % rabatt på alla kläder (ej  leksaker,  julsaker mm.) när du beställer för minst sek 400,- Rabatten gäller inte redan nedsatta varor. Skriv nyhetsbrev i kommentarrutan för att få rabatten!
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123

****************Grattis Ängeln och Incommunicado!**************** Letar strumpbyxor till sonen och funderar på att prova ej sikke lejs från LLM, vi har bara använt IdaT:s förrut, men skulle vilja prova några andra. Någon med förslag, självklart gärna på rea

• Mawe123
    saturnina skrev 2009-10-16 07:57:24 följande:
    Godmorgon!Jag tycker HM:s är bäst. Håller bäst och noppar minst. Grattis Incommunicado! Tänk hon blev liksom smittad av änglen där.
    Tack för tipset, jag hittade på deras hemsida, med cars på, provar dem!
  • Mawe123
    Buttelina skrev 2009-10-16 07:55:26 följande:
    katvigs?
    Många butiker rear katvig nu, har du sett strumpbyxorna på rea någonstans?
  • Mawe123

Ser vad ni diskuterar, tror det är såna här saker som gör att det knakar i fogarna i de flesta äktenskap. Vi har också haft svårt att hitta en lämplig balans mellan ansvar för barnen, hemmet och jobb.

Nu har vi hittat en lösning som passar oss jätte bra. Min man jobbar heltid som chef på ett medelstort företag och tjänar med det tre gånger så mycket som mig. Men han har huvudansvaret för att vara hemma när barnen är sjuka ändå. 

Så länge han inte är på resande fot fungerar det toppen, klart att det blir mycket jobb för honom när han är hemma då men det fungerar både för oss och barnen.

Jag jobbar 90% på bank och har svårt för att vab:a så jag är tacksam att han kan ta den biten.

För att komma ifrån alla gräl om vem som gör vad hemma, har vi skaffat oss hushållsnära tjänster 10 timmar/månad. Vilket är sååå värt kostnaden.  Det vi inte tycker att vi själva hinner göra ber vi "städhjälpen" fixa när han är här.

Vi bråkar mindre nu, när vi hittat en lösning som fungerar, som vi båda är nöjda med. 

• Mawe123
    saturnina skrev 2009-10-16 09:39:05 följande:
    Vi grälar inte heller mycket om det längre. Vi har också hittat en balans. Jag tror min man börjar förstå hur unikt det är för en trebarnsfar att aldrig behöva ta ansvar för någonting som rör barnen. Därmed inte sagt att det är bra.Jag vill fortsätta med min firma utan tjafs och jag vill kunna hämta barnen tidigt eller vara ledig med dem ibland.Sen vill jag också fixa lite hjälp ibland men inte min man.... det kan bli mycket ibland och vi har inte så mycket barnvakter. Min mamma dog när jag var liten, så jag kan sakna att ha någon som kommer och tar över ibland.
    Jag saknar också hjälp ibland, fram för allt hjälp med barnen. Vi har inte heller föräldrar som kan ställa upp och hjälpa oss utan får vända oss till kompisar om det kör ihop sig. Men det känns som att det verkligen ska vara något extra för att jag ska fråga dem, om det varit ens föräldrar hade det kanske gått att ordna barnvakt för att bara få vara ensam eller tillsammans med bara maken en kväll.
  • Mawe123

Ej sikke lejs underkläder, linne och kalsong -var hittar jag det? försökte beställa ett set från LLM men inga storlekar fanns så där är det nog slutsålt. Spelar ingenroll om det är årets eller förra årets.

Jag tycker de är superfina, men nästan ingen av de som säljer ESL tar hem underkläderna, undra varför det är så..?

• Mawe123

Åh sööööta lillla bebben i bildis, helt underbar {#lang_emotions_heart}.

GRATTIS Incom.

• Mawe123
    ängeln83 skrev 2009-10-19 18:30:23 följande:
    Nu finns bilder på mina sötnosar i BT
    Vilken sötfia du har fått, stort GRATTIS!!
    Håller med om att storebror verkligen blev stor nu.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15