Vi som shoppar danska barnkläder del 15
Milliz skrev 2009-11-09 22:56:06 följande:
Jag har nog också rätt hög smärttröskel tror jag. Då jag kom in på förlossningen då jag skulle få Elias såg bm helt förvånad ut då hon skulle undersökte hur mycket öppen jag var. Hon hade tänkt skicka hem mig eftersom jag såg så opåverkad ut, då var jag visst öppen 7cm.. Fast nog gjorde det ont, men jag trodde att det skulle vara värre...Men sen en eloge till dom som måste ligga och klämma i flera dygn också, kan inte vara kul trots all smärtlindring i världen.
Milliz skrev 2009-11-09 23:01:23 följande:
Vad gulligt det lät med kärleksmix!! Men då blir det ju ingen rolig tv ju!! Maken vill i alla fall åka dit nu, han har alltid sagt nej innan när jag frågat. Ok, låter ju INTE kul. Min första förlossning tog 7 timmar från första värk, sen 3 timmar med nr.2 och knappt 2 timmar med Mini .Med nr. 2 hann jag vara 9 minuter på förlossningen innan hon kom ut.Kunde knappt gå in på förlossningen eftersom huvet nästan var uteOj, det var snabbt Jag tyckte att det gick snabbt för mig med Ella. Från första lilla känningen tills hon är född tog det nog 6 timmar.