Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Milliz skrev 2009-11-09 22:56:06 följande:
    Jag har nog också rätt hög smärttröskel tror jag. Då jag kom in på förlossningen då jag skulle få Elias såg bm helt förvånad ut då hon skulle undersökte hur mycket öppen jag var. Hon hade tänkt skicka hem mig eftersom jag såg så opåverkad ut, då var jag visst öppen 7cm.. Fast nog gjorde det ont, men jag trodde att det skulle vara värre...
    Ja, visst känns det, men olidlig smärta tycker jag ite att det är.
    Men sen en eloge till dom som måste ligga och klämma i flera dygn också, kan inte vara kul trots all smärtlindring i världen.
    Milliz skrev 2009-11-09 23:01:23 följande:
    Vad gulligt det lät med kärleksmix!! Men då blir det ju ingen rolig tv ju!! Maken vill i alla fall åka dit nu, han har alltid sagt nej innan när jag frågat. Ok, låter ju INTE kul. Min första förlossning tog 7 timmar från första värk, sen 3 timmar med nr.2 och knappt 2 timmar med Mini .Med nr. 2 hann jag vara 9 minuter på förlossningen innan hon kom ut.Kunde knappt gå in på förlossningen eftersom huvet nästan var uteOj, det var snabbt Jag tyckte att det gick snabbt för mig med Ella. Från första lilla känningen tills hon är född tog det nog 6 timmar.
    Då ska du se hur fort det kommer att gå med nästa
    Vad vore en dag på salgen........
  • ChokladMoshin
    Milliz skrev 2009-11-09 23:34:19 följande:
    Ja, om det blir någon nästa. Men jag hoppas på att det kanske blir om något/några år. Någon gång borde väl M också bli bebissugen igen. Fast tyvärr tror jag inte att han kommer att bli det. Nä, nu måste jag gå och sova om jag ska orka upp imorgon. Gonatt!
    Knepigt det där. Maken är inte så värst förtjust i spädisar, men bara dom passerar 6-9 månader så äör det ok. Måste ju bara övertala om första fasen, ändå jag som tar den liksom. Lever på hoppet!
    solouniko skrev 2009-11-09 23:36:26 följande:
    Godkväll! Här pratas det förlossningar ser jag, spännande grej! Jag tyckte inte det var så farligt faktiskt, klarade mig fint på bara lustgas och min BM tyckte jag var som gjort att föda barn. Så det måste jag ju absolut få göra en gång till, bara sambon som måste bli övertalad
    JA, klart ni ska ha fler!!

Näe, nu nattar jag!
  • ChokladMoshin

Gokväll!!
    Har inte hunnit vara inne nånting på hela dan....
    Har man missat ngt kul?

• ChokladMoshin

Gah! Kan inte citera..... Busbellan: Det lät mysigt, inte regnet kanske men det andra.

• ChokladMoshin

Nån som hört ngt från Bubblan?

• ChokladMoshin
    Duntoffla skrev 2009-11-10 22:36:12 följande:
    Inte sen igår tyvärr. Har inte velat ringa och störa hela tiden
    Ok, får vi hålla tummarna att allt är bra då!!
  • ChokladMoshin
    Duntoffla skrev 2009-11-10 22:43:27 följande:
    Jag skulle inte heller gjort det. Är kass på sånt. Eller rättare sagt, jag är för lat Jag hoppas verkligen det och att alla undersökningar sett bra ut. Ska försöka ringa imorgon om hon orkar prata
    Du får hälsa från oss!!
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 21:28:12 följande:
    Åhh Butte vad bebissugen jag blev nu snart så Även om Maia inte var lika knubbig så tycker jag det syns att de är kusiner
    På färgbilden tycker jag dom är jättelika!

Gokväll förresten!!
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2009-11-11 21:38:46 följande:
    alltså det ÄR Maia på första bilden och Wilgot på den andra
    Så jävla smart jag var idag då, går och gömmer mig......{#lang_emotions_embarassed}
  • ChokladMoshin
    Milliz skrev 2009-11-11 21:39:35 följande:
    Förresten ot men någon som har tips på varma vinterhandskar till en 1-åring? Vi har Molos nu men de är alldeles för kalla.
    Jag kör fleecefodrade galon vantar på mina, de ända jag hittat som håller värmen inne och vätan ute!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15