Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Lilla Ego 07 skrev 2009-11-25 09:25:22 följande:
    Hejsan.Behöver lite råd angående mololurvar och softshellsjackor.Har en kille på ca 97 cm. Har sedan tidigare bunkrat upp med två st lurvar i stl 98 som är tänkt att han ska ha till våren. Men nu är jag sugen på en till (självklart:) ) men vet inte om ja kanske ska ta stl 104 istället???Samt softshellsjackorna, hur är de i storlek? behöver ja ta 104 där med måntro??Väldigt tacksam för svar :)
    Tror att de flesta tyckt att höstens lurvar varit lite mindre i stl än i våras tex så stl beror lite på. Ang softshell tror jag inte så många har dem, dock köpte några på salgen för några veckor sen, men jag vet inte om de är lika som de som säljs nu. Softshelloverallerna är iaf smala och ganska korta i ärmarna jämfört med lurvana. Om nu det är till nån hjälp...
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    Tejja skrev 2009-11-25 09:32:03 följande:
    Stackars liten! Jag skulle testa med liiite liiite mat och  vatten. Tex att ge med sked och väta lite mellan gångerna. Då hinner kroppen ta upp lite vätska innan det vill upp igen. Kanske kan du ge någon tablett att suga på?
    Bekymret är ju när liten skriker "Meeja" när jag försöker ransonera ...
    Lilla Ego 07 skrev 2009-11-25 09:37:29 följande:
    Hmm....kanske får sälja mina i 98 till våren då...skitTur att de går rätt skapligt på Tradera iaf..Ännu en fråga då :) Molooverallerna, både lurven och babyholden, hur är de i storlek?Har en tjej på snart 5 månader som måste få en av varje känner jag:) Men vet inte vilken storlek jag ska ta. Lurvoverallen är ju tänkt till våren och vinteroverallen nu i vinter såklart. Hon är ca 63 cm nu och 6 kg och rätt liten.
    Höstens lurvoveraller är lite kortare i grenen. Till min 84 cm behöver jag stl 92 för att klara hela säsongen. Holden kan jag inte.
    Och om vårens 92 börjar bli små hade jag nog också tagit 104 till i vår på höstens modeller. Har själv precis beställt en jr 92 till min tjej där höstens 86 sitter bra.
  • Stormis

Tack för alla kloka tips. Sånt som man ju eg vet, men alltid skönt att höra . Att man själv är dietist liksom försvinner när det gäller egna barnet . Nu har honm iaf lyckats somna och har lite banan och yoghurt i magen, får hoppas att det stannar där nu.

• Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-11-25 10:52:22 följande:
    Men ser nu att det står hallonröda kanter. Måste väll funka till anton?
    Är 100 på att de är cerisa. Just den lurven är svårfotad ang färgerna.
    Smultronhjärta skrev 2009-11-25 11:33:16 följande:
    Åhh vilken lurv är finast?Leaf eller Fire?
    Leaf!
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-25 11:37:23 följande:
    www.luckylittleme.se/product.asp?product=2493...www.luckylittleme.se/product.asp?product=2498...Fast det är klart..hur många lurvar kan ett barn lovligt ha
    Den finns inte på Ajabaja? För om du bestämmer dig kanske jag kan slänga in den på min order för att dela frakt?
    JsN skrev 2009-11-25 11:42:24 följande:
    Och de ringde mig från dagis för att pyte bajsade löst. Så nu är vi hemma. Tydligen snurrar det någon magsjuka. Hoppas hon kryar på sig. Ge snäll mat och mat som är "lätt" att kräka upp om hon kräks mer.
    Et tu alltså {#lang_emotions_undecided}. Nu har hon sovit till och från i 2 h snart så det känns bra iaf. Ang maten så har jag koll, mest det där med "barnsidan" jag int eär så trygg med. Vuxna patienter går liksom att resonera med. K 2 år som skriker "meeerja" är inte lika lätt {#lang_emotions_undecided}.
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-25 11:48:17 följande:
    Sant..eller så kanske jag skulle vänta tills de nya kommer Någon som vet vilka färger det är på de nya?
    Hade tänkt att vänta... Men, men, då får det väl bli en till {#lang_emotions_tongue_out}. Hade tänkt att ta mig till Mello och tjuvkika i deras katalog igen för att friska upp minnet lite, men dit lär jag ju inte komma iväg idag iaf. Tur att maken är ledig tors/fre. Tror inte ens att jag kommer iväg till sjuka pappan idag.
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-25 11:52:09 följande:
    Missade du min leaf-röst?
  • Stormis
    JsN skrev 2009-11-25 11:54:17 följande:
    Ja, hur är det med din pappa? (Vore de inte sjuka barnen hade jag kunnat ta K några timmar. Pytte ville absolut bjuda K på våfflor härom kvällen)
    Gullisen. Hälsa honom att vi gärna kommer och äter er ur huset en annan dag igen . Och jag har hjälp av O och föräldrar med K för att hälsa på pappa så det är ok. Mest att jag känner att jag vill vara hemma med K om hon är sjuk och inte sprida mer basselusker. Finsn nog bara 1-3 färger i den katalogen, men det är ju bättre än inget . Jag köpte den grå nu. Med lila kanter . Gillar tanken att ha en färg som inte blir så smutsig *lättare för mamman att slappna av i samndlådan *.
    Jes sica skrev 2009-11-25 11:55:20 följande:
    Har det kommit nya luvar eller vad?
    Nope! Vi bara drömmer. För de skulle ju komma i november, sen ändrat till dec så de ska dyka upp först bland nyheterna. Dock vet jag inte om alla färger kommer samtidigt.
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-25 11:58:02 följande:
    Japp Men Max har ju tre turkosa lurvar,en grön,en blå och en grå-det är nog dessa som kommer passa i vår.Det är därför jag tänkte att Fire skulle sälla sig bra i den skaran Hur fiiin som helst- jag har bunkrat den två storlekar upp här hemma,och den lila också
    Men leaf är ju spygrön, inte turkos {#lang_emotions_tongue_out}... Kantbanden kan du ju inte fälla så. För då fick jag ju en lila till nu. Jag som var så nöjd med mitt gråa köp . Så oki, då beställer du från AjaBaja iaf, var ju attans att jag betalade i tid, hade ju varit gott all slippa den frakten dubbelt  . Känns ju dumt att beställa från LLM när deras rea är sämre (med undantag om nåt inte finns på andra stället så klart ):
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15